fredag 30 december 2016

Sovrummet som står inför förändringar


Det är inte ofta som jag tagit er med in i vårt sovrum...


In i vårt Master bedroom ;) Det största sovrummet i huset som faktiskt mäter nästan 20 kvm! 

Men nu tyckte jag det var dags. Dags att visa vårt sovrum igen. 
När vi byggde huset så ville främst Mannen i mitt liv att vi skulle ha ett riktigt stort master bedroom. Med plats för mer möbler än bara det vanliga med säng, sängbord, kanske byrå... 

Vi ville också att rummet skulle ha lite "hotellkänsla". Mannen i mitt liv ville absolut ha heltäckningsmatta och jag gick med på det. Tack och lov! Det är ju bara så överdrivet skönt! Att sätta ner fossingarna  på det mjuka varma golvet en vintermorgon... Allergivänligt är det faktiskt också! Även om det kanske kan vara svårt att tro det? 

Så kom vi på idén om att ha öppen spis i sovrummet. En "fuskspis" som eldas med spisbränsle och ger riktiga lågor. Hög mysfaktor även om vi inte tänder den speciellt ofta. 

New englandstilen ville vi ha även i sovrummet och det fick i huvudsak den rutiga tapeten stå för. Fast sedan ett par år tillbaka undrar jag verkligen varför jag valde en brun? Till grå matta? Har funderat en längre tid på att byta ut den faktiskt! 

Och nu är det faktiskt så att vi är på gång med lite förändringar i sovrummet. Stora förändringar som ger liten skillnad, eller små förändringar som ger stor skillnad? Jag vet inte hur jag ska beskriva det. Men det handlar nog mest om att vi köpt ny säng. En stor förändring i volym mätt ;) 

Så är jag rätt säker på att tapeten kommer kännas ännu mera "fel", så jag jobbar på att byta ut den. Det blir ingen stor förändring där heller, även om det är ett "stort" jobb.(i alla fall mer än att bara byta gardiner)  Och skillnaden kommer egentligen bli stor... även om  den nya tapeten är ganska lika...

Så här ser alltså vårt sovrum ut nu. Suddiga i-phonebilder,  "Ostylat och på riktigt", direkt ur verkligheten, med jobbiga sladdar som inte sitter på plats som de ska efter att TV´n flyttades på... och "fula" klädbetjänter som jag inget hellre vill än att göra mig av med. Men Mannen i mitt liv verkar djupt förälskad i sin "herre", till skillnad från att jag hur lätt som helst kan skiljas från min "kvinna". 



Tänkte visa er ett par moodboards som jag satt ihop som inspiration till mig själv, men det tar vi en annan dag.



Maria

5 kommentarer:

  1. Kul med förändring. ja visst är det en särskild känsla när man ska visa bilder från sovrummet. Lite privat på något sätt. Ska bli roligt att se dina moodboards Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så fint och genomtänkt även där. Smart det där med fuskspisen!

    Önskar dig och din familj ett gott nytt år!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Tittar in och önskar ett fantastiskt nytt år!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Spännande!
    Gott Nytt År!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Kul med lite förändring!
    Jag vill också ändra färgen i sovrummet men det är lite annat som ligger före så vi får väl se hur det blir med den saken...
    Önskar dig ett Gott Nytt År!!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...