onsdag 7 december 2016

På gång i uterummet och så ljusstakarna - November månads inlägg.

Tjoho... Äntligen...

Nu så är vårt klinkergolv i uterummet, på gång! Vi spacklade in golvvärme tidigt i höstas och har fått hem klinker som vi beställt.

Det blev stora plattor, 60 x 60 i färgen grå-beige. Ja, plattans färg  heter faktiskt greige, enligt beskrivningen. Vi tycker att den passar perfekt till det mönstrade golvet som ligger precis utanför dörrarna, när man kliver ut i uterummet. 


Och så passar färgen så bra till vår ruffiga tegelvägg där ute. 
Just ja... de där snyggelisnygga ljusstakarna drog visst till sig rekordmånga besökare när jag visade dem för några veckor sedan. Det blev nämligen det här inlägget som blev "November månads inlägg". De är verkligen jättesnygga och speciellt när man tänder dem förstås! Verkligen hög mysfaktor!

Annars vet jag inte om jag vill påstå att det är så överdrivet mysigt i vårt uterum just nu... Mannen i mitt liv har ju börjat lägga ut de där plattorna...


Så... just nu ser det ut så här... möbler ihoptryckta och en enda röra... Adventsljusstaken hade jag hunnit ta fram (men inte hunnit tända, som ni ser...;), men det andra piffet var det ju ingen idé att ta fram eftersom vi har målat taket också... 


Det är ju tur att vi kan stänga dörrarna ut dit och slippa se "eländet". Och när det blir klart, ja då blir det till att vinterpiffa där med. 


Om inget oförutsett inträffar så är tanken att det ska vara klart till jul i alla fall ;) 



Maria

3 kommentarer:

  1. Wow så snygga ljusstakar! De var ju somgjorda för att sitta på den väggen hos er.
    Roligt att kakla, det blir rörigt under tiden, men tänk på det fina resultatet som väntar. Snyggt med stora plattor.
    Kram på dig
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Kommer bli ursnyggt med klinkersen där ute!
    Så himla bra att du delade med dig i dina tidigare inlägg.
    Stort TACK för det. Betyder mycket för många andra.
    Jag är hemma nu to-fr då man man gav mig order om det.
    Och han har ju så rätt.
    Och jag mår ju med väldigt bra av att gå och plocka här hemma. Det är liksom som terapi för mig.
    Tack för dina kloka ord!
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  3. Klinkers är jätte snyggt och med värma under så känns det ju varmt och skönt. Passar så bra in.. Du/ ni kan era saker. Plocka och dona är roligt men jag har som kommit av mig lite. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...