torsdag 15 december 2016

Nya snyggaste lampan och vinterpyntet i vardagsrummet

Jag bara tokgillar den!


Den nya, maffiga, snygga, klassiska, tjusiga, stiliga och fina lampan som sedan några veckor pryder det runda bordet i vardagsrummet. Det var lite lustigt hur det kom sig att vi bytte lampa, jag menar vi hade ju en annan lampa där tidigare, som vi inte alls hade haft länge... 

Vi var nöjda med den också, men så när jag och Mannen i mitt liv gick runt på NK, den där skyltsöndagen då vi hade Lillprinsen med oss, ja då pekar Mannen i mitt liv på en maffig bordslampa med blåmönstrad fot och säger något om att han tycker den är snygg, att något sådant skulle passa hemma i vårt vardagsrum. Jag blir lite "till mig" och pladdrar på om att -"åh, tänk att du säger det, jag som har tittat på sådana och tänkt att vi skulle byta ut den "spattiga" lampan på runda bordet, men tänkte att du kanske inte skulle tycka det var en bra idé..." Där ser man, vi tänker rätt lika om mycket, han och jag! 

Den urtjusiga lampan på Newport, den kostade ca 8000Kr och med tanke på att en viss Lillprins är hos oss rätt ofta och gärna vill pilla på mormor och morfars prylar, och med tanke på att jag kanske tröttnar på blått... ;) så det blev ingen dyrgrip. Jag hann nog inte mer än hem innan jag hade klickat hem en "budgetvariant" på nätet istället. En riktigt snygg budgetvariant om ni frågar mig! (Finns HÄR om ni vill se mer)

Lampan har fått sällskap av lite diskret vinterpynt. Ett par hyacinter som ska bli blå, några vackra julgransdekorationer som hamnat under glaskupan, i den maffiga vasen har jag satt ett naturtroget block-ledljus. 

Det juliga doftljuset från Durance har jag kvar sedan förra julen. Det var ett ganska stort ljus med måååånga brinntimmar, så det ställde jag undan efter nyår och kunde plocka fram till advent igen.   De dyrare ljusen är ofta drygare också, tycker jag. Det här ljuset doftar som när man eldar i en vedspis, typ. Lite hemtrevligt "rökigt" på något vis. Det doftar jul... och så sprakar det lite mysigt om veken också! 


Så där lite lagom vinterpyntat, med ljus, barr, julblommor och lite neutralt pynt, det är sånt jag gillar att ha i vardagsrummet.



Maria


4 kommentarer:

  1. Så himla mysigt. Vilken snyggelisnygg lampa du köpt. Den "gamla" var också jättefin, men ibland ändrar man sig.
    Just det, nu kom jag på att jag också brukar ha kulor under glaskupa:)
    Ha det gott vännen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Snygg lampa Maria. Måste säga att den fyllde ut mer än den första även om den också var fin. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken lampa! Så vacker! Vad roligt att du hittade en budgetvariant. Känns nog lite bättre så ;-) Och det där i glaskupan, så fint! Du kan du!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...