måndag 12 december 2016

Nedräkning och ett filmtips

Måndag vecka 50...


Vecka 50 hörni... vecka F E M T I O !!! Året har 52 veckor och vi går in i vecka 50. Hela år 2016 har snart gått till historien! 

Jag har verkligen börjat min nedräkning inför jul och långledigt nu. Bara åtta arbetsdagar sedan är jag ledig! När jag checkar ut Torsdag kväll, den 22:a så vet jag att jag inte checkar in igen förrän den 9:e januari. Jag har unnat mig själv långledigt. Behöver det så väl, känner jag. 
Är tröttare än vanligt och känner att jag inte är mitt vanliga jag.  Nu går jag in i tredje veckan med förkylning och om jag ska vara lite negativ så går vi nog in i den tredje skitveckan på jobbet också. Har sett skymtar på Facebook att det nog saknas folk på mitt jobb, idag. (Inte den roligaste upptäckten när det är helg och man ska koppla av...) Igår var jag riktigt "söndagstråkig". Inte alls på humör. Lite bättre blev det när Mannen i mitt liv var så snäll och åkte och handlade julmust när jag blev "akut" sugen på det till middagen... ;) Sen hade jag ett stort behov av att se en mysig film. 

"En lättsam, mysig, rolig film. Gärna lite julkänsla..."


Det var ungefär vad jag orkade med. Ingen actionfilm med en massa "pangpang" eller  spionfilm där jag måste anstränga hjärnan för att hänga med i vem som spionerar på vem ;) 

Mannen i mitt liv hittade "Love the Coopers" som vi såg. Det var en ganska lugn film. En sådan där lite tänkvärd film så här inför jul... Hur man kanske kämpar för att allt ska vara så där lyckligt och mysigt... Bara för att det är jul... Ett tips till er som vill se en julfilm innan jul! 


Nu ska jag göra mig färdig för en ny vecka på jobbet! 



Maria


3 kommentarer:

  1. Det bästa med de där skitdagarna eller skitveckorna är att det blir bättre i sinom tid!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Många som är sjuka nu, hoppas du snart kryar på dig! Tack för filmtips, det blir stugan i helgen och då är det bra att ha några filmer att kika på. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Ja, snart är detta år slut. Går verkligen fort!!
    Skönt med lite ledigt. Jag är ju redan ledig men skönt för er andra med lite jullov.
    Hoppas du kryar på dig till jul. Jag åker väl på något till jul istället. Känner att något är på G men vill liksom inte bryta ut.

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...