torsdag 29 december 2016

Mellandagar med ett filmtips

Mellandagarna rullar på...


Här hemma gör jag inte mycket annat än att njuter av ledigheten och tar det lugnt. Försöker vila bort den envisa förkylningen som är inne på femte veckan. Har känts bättre emellanåt för att sedan ta om igen. Jag läser, bläddrar i tidningar skjutsar till stallet och gör inte så mycket mer än så.

Mellandagsrean har jag ännu inte besökt. Det jag varit ute efter på rean, det har jag klickat hem på nätet. Smidigt! Jo, förresten härom dagen var vi in till stan och handlade något på mellandagsrean, jag och Mannen i mitt liv. Något stort som kommer levereras efter nyår. Annars har det bara blivit ett eller annat besök i mataffären för min del. 
Film är mysigt att se när man är julledig...



Ni är säkert många som sett denna på bio, redan. Men jag är usel på att gå på bio, så jag hade inte sett den. Men härom kvällen så såg vi den, jag och Mannen i mitt liv. Riktigt bra! En varm och sorgsen film men som lockade till et och annat skratt. Helt klart sevärd!!!!



Vad gör ni andra under mellandagarna? Fyndar på rea? Jobbar? Slappar? Berätta! 



Maria

7 kommentarer:

  1. Här kikas det på filmer kvällstid och så jobbar jag lite. Tomtarna har fått hoppa ner i jullådan igen ja sen lagar jag massa mat, handlar och är allmänt uttråkad faktiskt. fast glad för soffan så klart. Snygga plädar fniss, jag har ju lika. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jaa, du, här händer inte mycket. Jag går mest runt i cirklar och plockar lite, om jag inte slappar eller tränar eller promenerar. Typ så. Imorgon fyller mellansonen år, så då blir det kalas hos honom.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Såg den dagen innan julafton liksom... grät grät... Så sorglig, men ack så vacker!
    Önskar dig nu ett Gott Nytt År!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. En underbar film. Jag och dottern såg den en kväll under hösten. Tror vi grät i 30 minuter efter att den var slut. Men det får man ta när man får se en sådan "fin" film.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  5. Nu får förkylningen allt ta och ge med sig, så långdragen! Tack för filmtips, tror dock inte vi kan se på film här på landet. Internet är ingen höjdare. Jag har inte klickat hem något på rean ännu, NK's rea börjar om en vecka, jag sparar mig tills dess😉 I går var vi inne en liten sväng till stan och bytte några julklappar.
    Ha det gott och krya på dig min vän
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Jag har haft 2 dar ledigt men jobbar nu Tors-fre. Känner mig inte alls relaxed eller utvilad tyvärr, blev lite för mycket i huvudet ett tag, men det blir nog bättre i januari. Har inte så mycket ord o tid för bloggning nu när vår käraste dotter är hemma med, men det kommer väl.... kram!

    SvaraRadera
  7. Jag hör till dom som inte har sett denna filmen, vill också göra det :)
    Skönt med lite slappa dagar, har jobbat lite i veckan men är nu ledig igen.
    Önskar dig ett Gott Nytt 2017.
    Kram Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...