lördag 10 december 2016

Lördagkväll i all enkelhet

Lördagkväll hemma i Villa Wiker.


Eftersom vi ofta har saker och ting inbokade på helgerna, så är det extra skönt när det kommer "vanliga enkla hemma-lördagar" . Som den här kvällen. Måns Zelmerlöws nya platta strömmar ur högtalarna. Jag och Mannen i mitt liv har suttit ute på porchen och intagit en het äppeldrink i vinterkvällen... Mys på hög nivå! Jag gillar som bekant inte vintern... men jag tokgillar advent och jul och allt det där... O C H jag gillar att sitta ute på vintern... Jag vet, det är svårt att få ihop det ;) 

Strax blir det lite "förrätt" i form av lite plock. Ost. , charkisar, oliver... Me like. Till det ett gott rött vin och sedan fortsätter vi med lite hemgjorda grillade burgare som jag faktiskt plockat fram från frysen. Skönt att göra slut på lite rester. 

Det blir en lugn och skön Lördagkväll i alla enkelhet. Och jag njuter fullt ut av det! 


Maria

6 kommentarer:

  1. Så mysigt! Vi hade så gärna suttit där med er. Vi har varit och kollat på sänggavlar idag och jag skulle behövt ditt smakråd:):). En lugn lördagskväll hos oss också.
    Ha det fortsatt gott. Kram och hälsa

    SvaraRadera
  2. Mmmm, så mysigt och gott det såg ut! Underbart med de där stunderna.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Ja man skulle kunna tro att du gillar vintern, men det kanske är just till julen och sedan kan det vara bra? Mysigt ser det ut iallafall. Det lilla pepparkakshuset var supergulligt, är det hemmagjort? Duktigt gjort isåfall.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Sådär är det för oss också! Fullbokade helger, och då blir de blanka stunderna sååååå lyxiga!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Mysigt! Jag trivs bäst hemma faktiskt även om det är roligt att komma ut någon gång ibland. Äppeldrinken just det... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Men så underbart mysigt det där såg ut... Vi drack varm choklad med barnen utomhus i söndags och det var så mysigt så... Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...