lördag 24 december 2016

God Jul!

Så blev det julafton!


Efter en bloggrfi vecka, fylld av julfix, så blev det julafton!

Granar har klätts. Både stora och små. Både äkta och fusk. 
Julkuddar är på plats och julmusik har strömmat ur högtalarna. Julstämningen har verkligen infunnit sig.

Sill har lagts in och julgodiset fixats. Vi har även varit på det årliga dagen-före-julaftonfikat. 

En flerårig tradition att fika på ett sånt där extra mysigt café någonstans.

Så har vi även fått hem vår julklapp som vi köpt till oss själva, jag och Mannen i mitt liv. De senaste tre åren har vi gjort så att vi köpt möbler som julklapp. 

I år blev det en drinkvagn som vi trånat efter. En tjusig pjäs i mässing. Nu står den så fint på plats och har börjat fyllas på med diverse drycker. Glasen som vi köpte samtidigt är också diskade och på plats.  Nu har de trillat in här, en efter en och så småningom blir det Kalle Anka och sedan julbord med fullt hus. Jul när det är som bäst.

Önskar er alla en riktigt fin jul!



Maria

4 kommentarer:

  1. Hoppas ni haft en härlig afton, önskar dig en fortsatt God Jul, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint och julmysig ni fixat! Och vad snygg drinkvagnen ser ut att vara. Hoppas ni hade en fin julafton med alla nära!

    God fortsättning!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Härligt!
    God fortsättning och en riktigt fin annandagskväl önska rja dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Fin du fixat!
    Jag köpte mig ett nytt köksbord idag som en julklapp till mig själv. :)

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...