söndag 18 december 2016

Fjärde advent och slutspurt!

Fjärde advent och knappt en vecka kvar...


Snart julafton! Nu är det slutspurt här hemma i Villa Wiker! Vårt uterum har fått klinkers på golvet och vi kan äntligen återigen njuta av att sitta där ute efter att det varit upp och nervänt några veckor på grund av måleri och klinkerläggning. 

Det går ju tyvärr inte så fort som man kanske vill, när man har lite annat att pyssla med också. Heltidsjobb (och kanske mer än så ibland), nöjestrippar, födelsedagsfirande, stallskjutsningar och allt det andra som hör vardagen till... Vi kunde inte låta bli att sitta där ute igår kväll, på ett halvfogat golv. Resten har Mannen i mitt liv tagit idag. 

Vi är S Å nöjda med plattorna vi valde. Så snyggt med stora plattor då det inte blir så många fogar. Det och så färgen "greige" gör att golvet känns "lugnt".  

Så råkade vi komma på att vi skulle ha en annan matta också... Vi tog hallmattan och det medförde att vi fick åka in och köpa ny matta till hallen. Det blev en vintermatta, eftersom vi ju hade pratat om det tidigare. Och när den här mattan vill flytta ut till hallen igen, ja då ska vi köpa den här mattan fast i en ännu större modell... Rokader ;) 

Medan Mannen i mitt liv fogade golv, så fixade jag julens köttbullar. Provade på det där med att spritsa ut dem, istället för att rulla... 

Gick väl hyfsat bra, men jag kan inte skryta med att det var så enkelt som det ser ut när matlagarna gör det i TV-rutan! Rätt kladdigt... Köttbullarna kanske inte blev så runda, jämna och fina... men jag lovar att de var riktigt goda! 

Så nu är det check på dem, och de ligger färdiga i frysen. Skönt att ha det gjort, det är inte det roligaste jag vet. Lägger hellre in sill ;) När vi ändå var i farten med att köpa matta, så klarade vi av en av de sista julklapparna. (Och den allra sista har jag klickat hem.) Och säkert luktade hela jag kryddpepparköttbullar! ;) Julpapper är inhandlat så nu ska här slås in paket! Så ska det julpiffas lite mer i köket och även uterummet ska få lite vinterpynt, som inte kunnat gjorts tidigare. 



Så nu blir det full fart, slutspurten fram till jul! Är ni klara med allt, eller hur ligger ni till? 



Maria

4 kommentarer:

  1. Vad superfintmysigt ni har där i uterummet! Vi har handlat första julklapparna, har jag inte så många så det ordnar upp sig rätt snabbt. Vi var ju i Sthlm igår och hann shoppa lite på förmiddagen inte det blev massor av folk, riktig kul att handla IRL ibland. Ja som du såg var vi ju till Burger o Lobster :) Det var gott med lobster rolls, rejält med hummer i det goda brödet. Men vete tusan om det var prisvärt ;) Men servicen var bra och det var lugnare än när vi var ute på kvällen sen, som jag får berätta om sen. kram!

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt det blev. Skönt när man har det mesta färdigt. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Köttbullarna ser jättegoda ut! Vad gör det om de inte är helt runda.
    Himmel så snyggt det är i ert uterum, bra jobbat P!
    Jag är väl halvklar inför jul, och kanske blir jag inte helt färdig heller ;)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Köttbullar ska vi rulla på fredag och fixa skinkan. Julklapparna är klara. Var och köpte de sista med tjejerna idag efter de slutat skolan. Jag är egentligen klar, det var de som skulle handla.
    Nu måste vi bara leverera några innan jul till de som inte firar med oss.

    Mysigt med uterummet! Snyggt med stora plattor.
    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...