onsdag 28 december 2016

En dos lantluft - inte så illa för att avsky vintern ;)

Det där med att få en dos lantluft...


Idag efter frukosten, så drog jag på mig värsta vintermunderingen och packade in Ferry i bilen och drog ut på landet.

Varje dag året om, i ur och skur, så skjutsar vi Minstingen till stallet som ligger ca en kvart rakt ut på landet från oss.


Igår bestämde jag mig för att idag skulle jag stanna kvar i stallet under tiden Minstingen tog sin ridtur. 

Eller... jag stannade ju inte kvar inne i stallet förstås ;) Utan när Egon var borstad och sadlad, med julklappschabrak och "hatt" och allt, så följde jag och Ferry med ut.


Minstingen skrittade först ett varv runt en åker och jag och Ferry traskade på efter dem.

Solen sken på oss och det var så vackert, lugnt och stilla. I höstas när vi nyligen hade köpt Egon stannade jag nästan alltid kvar när Minstingen red. För att se att allt gick bra. Inte för att jag tror att jag skulle kunnat vara till hjälp om det hände något allvarligt men... ja, jag var ändå med för att ha lite koll ;) 

Jag tyckte faktiskt att det var riktigt skönt också att sitta där i höstsolen och se henne rida. Se hennes lycka över en egen häst. Känna lantluften och sitta där och drömma sig bort till att själv bo mera lantligt... Men nu var det alltså ganska länge sedan jag var med och det har mest varit ett skjutsande och hämtande bara. 

Så nu tänkte jag att jag ska passa på när jag är ledig. Jag tog kaffe med mig och slog mig ner på samma plats som alltid intill ridbanan när Minstingen fortsatte sin ridtur där, efter åker-rundan.  Jag kände att jag hade saknat det där med att bara sitta där och "bara vara" en stund. 

Det är en total avkoppling det där med lantluften ;) Njuta av själva den rena luften, lyssna på ljud som knappt finns, beundra den vackra omgivningen som skiftar efter årstiderna. Det var bara någon enstaka minusgrad och riktigt skönt! Så var jag ju rätt klädd också! 


 Trots att det är vinter som jag egentligen nästintill avskyr så njöt jag fullt ut. Inte illa! 



Maria

5 kommentarer:

  1. Det låter verkligen härligt iaf:))
    Å det ser magiskt vackert ut med!
    Här har vi noll snö och jag hade mer än gärna tagit lite gnister här på eastcoast ;)
    Ha en fin onsdagskväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ja du Maria. Utan den där lantluften vore jag nog död. Ser jättehärligt ut. Ja vi köpte soffan och jag är sååå glad. Den kommer i februari så tills dess ska jag försöka sälja bort vår nuvarande soffa. Kul med ny säng :-) Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. ÅHHH vad mysigt :) finns inget bättre än på landet runt juletid.

    GOTT NYTT ÅR!

    LOVE Maria

    SvaraRadera
  4. Det ser så härligt ut, förstår din känsla. Jättevackert där stallet ligger. Tänk om Ferry och Lykke kunde springa och busa där tillsammans:)
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Härligt! Såna där livgivande stunder är guld värda!

    Sv: Kul att du blir så glad över mina kommentarer. Kommentarerna är självklart helt ärliga och jag menar vartenda ord!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...