söndag 6 november 2016

Tack...

Tack för helgen!


Igår, lördag, vaknade vi upp till en Novemberblek morgonsol. Så fint att kunna blicka ut genom badrumsfönstret och se hur träden tappat nästan alla löv.

Denna helg har varit en "familjehelg extra allt". Mellan ridskole-skjuts och "egetstall-skjuts" så klämde vi in en snabb visit i Täby.  Egon behövde ett varmare täcke. Var bara tvungen att dela med mig av det... kolla in, detta måste vara "täckeshimlen" för hästfolket!? Hästtäcken precis överallt från golv till tak! Några hundtäcken fanns också, och Ferry fick också ett nytt fleecetäcke, så nu fryser varken han eller Egon ;)

Tillbaka till den där familjehelgen... Svärföräldrarna kom strax efter lunch, för att stanna över natten. Under eftermiddagen trillade sedan alla döttrar och respektive in. Och Lillprinsen förstås! Vi skulle ju fira vår 18:åring!

Jag tokgillar att ställa till med "trevligheter" hemma. Duka fint, plocka fram lite småplock... Vi myste med både glögg och bubbel innan middagen. Alla samlade. Mycket skratt, mycket snack, mycket kärlek och värme.

Jag är så otroligt tacksam för allt jag har. För alla jag har runt mig. Vi hade en otroligt trevlig middag och den där "Grekiska pannan" som ett par kolleger pratat om, som jag aldrig hört talas om... Jag googlade fram ett recept och gjorde ett par långpannor. Det blev succé! Så gott och vilken bra bjudmat! Lätt att göra till många!
Alla, precis alla, sov kvar och när alla lagt sig runt midnatt, stannade jag och Mannen i mitt liv kvar uppe en liten stund till. Diskade alla glasen (de var måååånga) och tog en kopp te och åtminstone jag "smälte" kvällen. Kände en tillfredsställelse över allt. Tacksamhet! Så glad över att vi fått in tre trevliga grabbar i familjen! Så glad att alla verkade fått en trevlig kväll. 

När det sedan var dags för mig och Mannen i mitt liv att slå igen våra blå (eller gröna), så kröp vi i säng i det ena gästrummet. Det andra gästrummet hade svärföräldrarna och vårt sovrum hade vi lånat ut till Lillprinsen och hans föräldrar, så de skulle känna att de fick plats med resesäng och så. Vad gör man inte för familjen!? Vi sov gott där som gäster i vårt eget hem, och imorse kom vi upp rätt tidigt vissa av oss och efter några timmar var vi alla samlade igen runt samma köksbord för en förmiddagsfika innan alla började droppa av åt olika håll... 

Så... tack för en härlig familjehelg!


Maria


4 kommentarer:

  1. Så mysigt det låter! Man känner sig lite extra glad när barnen hittar så fina partners!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Känner igen vartenda ord och alla glas som handdiskas. Mys på högsta nivå. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg!! Och dukningen är helt underbar. Så trevligt och gott det ser ut :-)

    Tack rara för fina ord, blev jätteglad!! xo

    SvaraRadera
  4. Hej
    Ditt inlägg sprider verkligen värme, låter verkligen som ni fick en perfekt helg... Det är då man inser det lilla som är så viktigt...
    Hoppas allt är bra med dig
    Kramar Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...