måndag 14 november 2016

Stockholm Food & Wine med goda vänner

Måndag morgon, och jag blickar tillbaka...


Tänker tillbaka till Lördag. Då jag och Mannen i mitt liv mötte upp våra goda vänner från Dalarna, för att traditionsenligt gå på mässa.  De där vännerna som det inte märks att man inte träffat på ett tag, man tar likosm upp snacket, där man sist slutade, typ ;) De där vännerna som är de vänner som vi hållit kontakt med genom alla år, trots att de flyttat fram och tillbaka och vi också flyttat. Riktigt fina vänner! Vi brukar åka på mässan med dem varje år...

Mat och vinmässan som i år fått det nya namnet "Stockholm food & wine". Massor av utställare inom mat och dryck. Mycket att smaka och  när vi tog en minilunch i form av en laxtaco, så gjorde vi samtidigt en välgärning då vi köpte en matkasse som skulle delas ut till bättre behövande. Det enda vi behövde göra var att betala och så sköttes resten av ett företag. (kommer tyvärr inte ihåg vad de hette) Enkelt och självklart att hjälpa till! 

Så klart fanns våra "vinvänner" Hélène och Henric på plats med sitt företag IVINIO och vi fick oss både en provsmakning av deras fantastiska viner och en trevlig pratstund. De är så trevliga! (Och jag passar på att tipsa er om deras sida på nätet, och det är ingen reklam och inget samarbete, utan jag vill bara tipsa om fina viner.)


När vi tyckte att vi var nöjda med mässbesöket så bytte vi om och tog en middag och senare en drink i Top-baren på hotellet invid mässan, där vi också bodde. Det blev en tidig kväll och vi var uppe i god tid för att få bra frukostplatser på söndagen. Perfekt! När vi lämnade frukosten mätta och belåtna strax efter kl 9, då var det nästan "slagsmål" om sittplatserna... 
På vägen hem svängde vi in på Outlet i Barkarby. Där har vi inte varit på säkert fem år... Fick några fyndade påsar med oss hem och jag har bestämt att vi ska åka dit lite oftare, numera. Vi har ju så nära. Bara några få mil! 

Ja, det var min lördag det. Och igår firades det Fars dag i all enkelhet med barn och barnbarn och lite gott fika. 



Maria

3 kommentarer:

  1. Kul med mässor och mat/vin är ju extra festligt. Vi hade tänkt att åka men inte nu när allt är lite upp och ned. Visst var det fotomässa också intill? Kraaam pia

    SvaraRadera
  2. Den mässan skulle jag gärna velat besöka, mat och vin liksom..... Förstår att ni hade en supermysig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med mässa.. Denna skulle jag med vilja besöka någon gång. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...