onsdag 23 november 2016

Snabb adventsfix på porchen

Lite mera adventsfeeling blev det...


Igår slutade jag tidigt, eller i alla fall den tidigaste dagen i veckan. 14:30 tackade jag för mig och gick hem. Jag hade tänkt passa på att ta mig en tur upp i vår skog innan det mörknade.

Vi har turen att ha skog som angränsar till vår tomt och om man går ca 50 meter bort på gatan, så finns det en väg och stig in i skogen, helt perfekt. 

När jag var hem på lunchen igår, för att ta ut Ferry så hörde jag hur någon gick loss med motorsåg strax bakom vår tomtgräns. Jag blev ju lite nyfiken och fundersam på vad som stod på så jag tänkte att jag kan ju kolla det och samtidigt se om jag hittar något granris? Jag såg att de hade huggit ur som en "gata" (vet att någon "gubbe" snackade något om vatten förra sommaren. Kanske ska det dras fram till kommande byggen? Hoppas vi slipper grannar eller trafikerad väg precis bakom!!!) och det fanns ju hur mycket ris som helst som låg nedfällt. 

Vilken tur man kan ha! Plockade med mig både lite tall och gran och vände hemåt för att hinna fixa till lite på porchen innan det blev alldeles för mörkt... Det går ju så fort nu! 


Ner med ris i korgar och krukor och fram med vinterpyntet. I med nya batterier i de fantastiskt smarta led-block-ljusen, som är så snygga och naturtrogna med sin fladdrande låga.

Bort med halmhatten och upp med skridskorna på väggen istället. 

Så fram med skidorna förstås! Skidorna som jag tycker så mycket om och blev så glad över när jag jittade de i en loppisbod mitt i sommaren för några år sedan. Minns hur tanten bakom disk tittade förvånat på mig och undrade om jag skulle köpa skidorna? Ja...???? Såklart skulle jag det! Jag hann med några snabba mobilbilder på snabbfixet innan mörkret lagt sig höet. Alla ljusen ska jag försöka hinna hänga upp ikväll. 



Vinterpiffet på porchen är snart klart! Lagom till advent...



Maria







4 kommentarer:

  1. Så mysigt du gjort. Ser så ombonat och välkomnande ut. Och skidorna, de är en så snygg detalj. Förstår att du gillar dem.
    Sådana ledljus blockljus vill jag också ha:)
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt! Vilken tur du hade som kunde plocka ris så där! Själv har jag knappt orkat fixa nåt alls. Ingen inspiration liksom...

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Visst är det mysigt att pynta och fixa där ute också. Det ser ju så inbjudande och välkomnande ut. Tur med riset också, jag fick smyga runt lite med en sekatör jag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. De är kul att pynta och du har gjort det så fint ute på porchen :) Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...