torsdag 17 november 2016

När dottern fotograferar barnbarnet...

Minstingen går ett "fotoprogram" på gymnasiet...

Och när man går sista året, så har man så klart lärt sig massor om ISO-tal, bländare, olika objektiv och allt det där som jag själv upptäckt att jag inte är så intresserad av att ens försöka förstå... Jag "bara fotar", jag ;) 


Så när hon tar kamerautrustningen och åker hem till syrran och systersonen så blir bilderna så här fina! 

Bilderna är ett antal veckor gamla redan. Förmodligen ett par månader gamla. Minst.

Jag väntade på att få några som var färdigredigerade. Men till slut så plockade jag ut några bilder ändå. Så dessa är nog inte riktigt färdiga, alltså. 

Men det gör ju inte mig något, jag som "bara fotar"... ;) Jag tycker att bilderna är fantastiska! Hon har verkligen lyckats fånga honom fint på bild. 
Jag ska visa er en annan dag, hur det ser ut när jag försöker fånga honom på bild med mobilen... ;)

Som sagt, bilderna är inte nya och han kanske är åtta månader någonting? Nu är han precis elva månader och sedan 5-6 veckor tillbaka är det full fart på benen. Går obehindrat. Tidig på det mesta...



Han är helt underbar, vårt älskade barnbarn! Och dottern är superduktig på att fota! Perfekt när jag inte är det ;)




Maria









7 kommentarer:

  1. Verkligen underbara bilder! Så duktig på att fånga honom. Och han är ju så galet söt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Oj vad fin han är, vit skjorta och hängslen. Suck... Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jag är som du, jag "bara fotar". Jättefina bilder på barnbarnet. Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Jätte fina bilder!! Jag har försökt sätta mig in i inställningar men inte alltför lätt.
    Gick en framkallningskurs för flera år sedan och lärde mig framkalla själv. Det var himla kul! Hade ett mörkrum hemma som jag trolla fram bilder i. Häftigt men nu är ju allt digitalt.

    Ha en toppen lördag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Men alltså hur söt kan man vara? Lik dig tycker jag kram

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder på erat barnbarn! :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...