tisdag 1 november 2016

Liten blir stor...

Idag fyller vår Minsting år! Grattis!


Hela 18 år fyller hon, vår yngsta dotter! Jag kan bara inte fatta hur tiden kan gå så fort... Tycker inte alls det var S Å länge sedan som de lade det knubbiga lilla knytet med den mörka kalufsen på mitt bröst, den där Söndagen den 1:a November... Vår fjärde dotter kom till världen... Lycka! 
Liten blir stor! Det samma gäller lilla vovven på fotot. Bilden är tagen när vi var och tittade på den lilla valpen som Minstingen skulle få. Det var kärlek vid första ögonkastet, det syns!  
Jag bara måste visa er en superfin målning som min vän, konstnären Charlotta, har målat...

Alltså ser ni!? Hur perfekt hon lyckats fånga den där kärleken i bilden!? Även om jag inte sett tavlan på riktigt än, så bara tokgillar jag den! Jag har första tjing på att köpa den :) Jag vet att tavlan kommer att vara med på Charlottas utställning i Sigtuna i adventstiden. Jag tycker absolut att ni som har möjlighet ska ta er en tur dit för att titta på hennes alla vackra tavlor! Väl värt ett besök!!! 
Ni hittar Charlottas hemsida HÄR  Där kan ni läsa om var utställningen är och vilka öppettider. Jag tror kanske att ni kan se mer av hennes nyaste tavlor på hennes instagram (där hon heter blompling



Så en stor varm grattiskram till Minstingen idag och en applåd till den duktiga konstnären! 



Maria


7 kommentarer:

  1. Verkligen en duktig konstnär! Kul att "få" nåt så personligt.
    Och grattis till dottern!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till Minstingen i efterskott, och sååå underbar tavla.. verkligen!!
    Woodwick ljusen är underbara, men maken irriterar sig på sprakandet... ;)
    Röstat - check!
    Jag fick en extra ledig dag idag, men ingen sovmorgon. Snickarna har startat arbetet, och slagborrar låter rätt bra... ;) Önskar Dig en bra tisdag, trots vädret!
    Kram från Kate

    SvaraRadera
  3. Grattis till 18-åringen ✿✿✿ Vilken fin målning, Lotta är så himla duktig. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Hej min vän.
    Stort grattis till din lilla stora tjej :)
    Målningen är fantastiskt vacker!
    Visst är det konstigt att tiden går så fort, känns underligt att man bara hänger med liksom och åren bara går.... Helt plötsligt har det gått 18 år!
    Hoppas allt är bra med dig.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Stort GRATTIS till Er fina minsting!
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar bild och vilken duktig konstnär. Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Grattis till eran 18-åring!!
    Toppen fin tavla. Klart du ska ha den.
    Våran äldsta fyller 18 i december och nu fick vi en liten sladdis.
    En liten kille dessutom, få se hur dom funkar? :)

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...