onsdag 16 november 2016

I himlen... där får du det bra....

         

Idag är det exakt ett år sedan...


Ett år sedan den dagen vi tog det tuffa svåra jobbiga beslutet att låta vår älskade stora vovve, Rufus, somna in. På grund av diverse krämpor som kommit med ålderdomen...


Det var en tuff tid efteråt, saknaden var stor men vi tröstade oss med att han skulle få det bra i hundhimlen. Han hade haft ett fint liv men det fanns ju en del saker som han inte mådde så bra av.



När han fick komma till himlen så slapp han bilresor, champagnekorkar som smäller, åska och fyrverkerier... Ja, där fick han det bra. Det var så vi tänkte, när saknaden och värken var som störst. Med tiden så har sorgen lagt sig och vi minns Rufus med glädje och skrattar lite åt hans tokigheter, som när han skulle göra konster för att få en godisbit, och han körde igenom hela meritlistan, med "sitt", "snurra" "tass" "död". Någon gång borde det ju bli rätt, tyckte han nog ;) 

Igår när jag tänkte på att det gått ett år och att han har det bra där i himlen, då kom jag att tänka på den gamla låten med Ratata. 

                    

Tycker att det är en fin låt och vissa delar passar ganska så bra in...

 "...och i himlen, där får du det bra
i himlen, där finns allt du vill ha
som du inte fick här


vi förlorar och vi sörjer men det goda lever kvar
och det ljuset som du tände i mig det har jag alltid kvar
så hälsa gubben i månen från mig"

Med en underbar bild från bryggan och ett par gamla valpbilder,
 så vill jag minnas honom idag... 




Maria


4 kommentarer:

  1. Åhh Snyft! Ja i himlen får han det bra, fast jag är säker på att han hade det väldans bra hos er också. Kraaaam pia

    SvaraRadera
  2. Alltid sorglig när någon man håller kär lämnar jordelivet. Vovven har det säkert bättre i himlen. Kram.

    Ratata lyssnade jag också på
    här om veckan i bilen. Jag var verkligen ett stort fans av dem.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  3. Åh, känner så väl igen det! Drygt fyra år sedan vår underbara Mischa lämnade oss - också en Berner Sennen - en underbara ras. Tyvärr är ju cancer vanlig hos den rasen :-( Nu kanske de leker tillsammans i änglahimlen. Sorgen mattas, men saknaden finns där. / Siv

    SvaraRadera
  4. Vet inte om jag skickade länken då......

    http://www.petloss.com/rbswedsh.htm

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...