fredag 4 november 2016

Frostigt och "finhäng"

Behöver vi säga "Nu är det fredag" eller något i den stilen???


Nej, egentligen inte va´? Vi har nog full koll, de flesta av oss. 

Jag vaknade med en annorlunda känsla i kroppen, ganska tidigt imorse. Lite som den där känslan när man vaknar på julaftonsmorgon och det fortfarande är mörkt... man tittar ut genom fönstret och det är vinter.... Lite så kändes det! Och ja, jag kan känna den där speciella känslan även om jag inte är barn längre. Julafton är något speciellt! Julafton är det inte och så mycket snö har vi inte heller. Eller vi har nog ingen snö alls, för det är nog bara frost. 

Men ändå... En speciell känsla hade jag och jag tror att det kan vara lite det där suget efter att snart få vinterpynta!? ;) Börja lyssna lite på julmusiken i smyg, dricka mera glögg och ta fram smågranarna... Tända juliga doftljus... Snart så.  

Idag har jag varit in till stan och mött upp dottern och Lillprinsen. Finhängt med dem en stund! Dottern behövde till Ackis och ta prover. 


Då fick mormor rycka in och ta hand om Lillprinsen i väntrummet. Ett kärt nöje förstås! 


Efter det gick vi och fikade på det urmysiga caféet Güntherska! Kaffe och skinkmacka, så gott! Strax därefter skildes vi åt, jag åkte hem och handlade hemma på byn. Tänkte gå in på dryckesbutiken, men smsade en beställning till Mannen i mitt liv att fixa det på vägen hem istället. För hemma på byn anordnas det Novemberkåsan, denna helg, så att få parkering i närheten av aktuell butik, det var bara att glömma! 

Nu ska jag ta och tända lite ljus, lyssna på lite skön musik och skapa lite mera fredagsstämning här! 



Maria 

4 kommentarer:

  1. Mysfredag med andra ord. Ja jag vaknade också med en konstig känsla i morse. Den ska vi inte prata om.. Härlig fredag och jag har röstat på dig också. Svårt att välja vem man ska rösta på av alla fina bloggar. Tur att man kan rösta på alla man gillar. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så mysigt att få ta hand om barnbarnet och fint fikaställe ni var på. Ha en skön helg, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Myspys på hög nivå...<3
    Jag var lite snabb på tangenterna hos Dig sist... Skulle ha skrivit -Röstar och inte röstat.
    För när jag var in så satt jag hur länge som helst och letade efter "röstningen" och hittade den inte... Till slut blev jag så irriterad att jag mailade till Trendrum och ifrågasatte var i herrans namn man ska rösta någonstans...? Jag fick till svar att dom hade varit lite väl långsamma med det och inte hunnit med att lägga ut länken till det...??!!
    Men nu, Maria har jag röstat, på riktigt! Så LYCKA TILL vännen!!
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  4. Hej hej
    Ååå vilka fina bilder och vilken fredag... lääängtar tills jag också kan få fredagshänga med ett barnbarn...;)
    Å grattis till 18-åringen också...hu vad tiden går...
    Ha en härlig söndag!
    Kraaam Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...