tisdag 15 november 2016

Bortglömda ostron!

Meeen.... vet ni...


Jag glömde ju berätta om ostronen igår, när jag skrev om mässan... Vi premiärade ju på ostron, jag och Mannen i mitt liv! Vi har pratat om att någon gång måste vi ju testa att äta ostron... En sådan där nyfikenhet blandad med skräck, ni vet. Så när vi hamnade hos en utställare med både champagne och ostron, och mannen "bakom disk" menade att champagnen ju blev ännu bättre med ett ostron till... ja va fasen, lite modig måste man ju vara... kör till ;) Sagt och gjort. Slurp så halkade ostronet ner.
Vad smakade det då? Tja inte så mycket mer än saltvatten. Typ... hav. Men helt okej och jag kan absolut tänka mig att hälla i mig ett någon mer gång ;) 


Har ni testat ostron?


Maria

3 kommentarer:

  1. Hej där :)
    Nej, jag har aldrig ätit ostron. Vet inte om jag skulle våga heller... konsistensen, är inte den fruktansvärt läbbig..?
    Men champagne, jodå, det slinker ner lättare än lätt det ;-) De flesta bubbles hi hi ;-) För det funkar med cava o prosecco med ;)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Har testat en gång men nja, inte så mycket att hänga i julgran kan jag tycka. Inte värt pengarna, jag äter hellre räkor. Fast kul att man vågade testa. Eller hur? Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Yes, jag har ätit ostron vid några tillfällen. Gillar det.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...