torsdag 13 oktober 2016

Vitt/ Svart

Varje dag tänker jag på inredning!


Varje dag ser jag mig om i mitt hem och om jag får säga det själv, så är jag nöjd med det jag ser. 
Jag tycker att jag har hittat en stil som jag har landat i. Det är en personlig stil, en mix med en grund i New England-stilen. Jag lägger ner ganska mycket tid på inredning. Kanske inte alltid som jag håller på att flytta om saker, men jag letar ofta inspiration och tänker på vad som kan förbättras. 

Som för någon vecka sedan... Då fick jag en idé om att byta ut de vita små hyllorna i köket mot likadana i svart. En svart hade vi redan i ägorna, som satt i hallen tidigare. (Vilken tur att jag inte hade hunnit göra mig av med den!)

Ofta bollar jag mina idéer och tankar med Mannen i mitt liv. (Och om han inte är på, så kan det hända att jag kör ändå ;) Han var genast med på noterna. Hyllorna har ändå inte exakt samma vita nyans som köksluckorna, så det kändes helt okej att bryta av lite istället, tänkte vi.

Vi tänkte att det kanske skulle bli lite mindre lantligt/gulligt om vi satte upp svarta lite mer "råa" som matchade fläktkåpan istället?

Sagt och gjort! Härom kvällen kom de  svarta upp på plats. Och skillnaden blev stor! Det blev mycket bättre, tyckte vi båda. Mannen i mitt liv tyckte att det kändes mer möblerat och ombonat och jag tyckte det blev lite mer "bistro-känsla". Helt klart blev det mindre lantligt/gulligt och det var ju det jag ville åt. 

När jag ändå var i farten, så plockade jag om lite med pryttlarna som stod på bänken också. Lyfte fram brickor och skärbrädor som trängts in i hörnet tidigare. Sånt där som man ser när man tänker på inredning varje dag ;) 

Tänk att dessa annars exakt lika hyllor kan ge olika känsla och uttryck beroende på färgen! Vitt/svart!



Maria




7 kommentarer:

  1. Ja det blev skillnad. Tänk vad konstigt att man plötsligt vill ha något precis tvärt emot. Kraaam pia

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev! Kul att du fick till den rätta känslan som du var ute efter.
    Jättefint kök ni har.
    Kram på dig vännen

    SvaraRadera
  3. Wow att det kan bli sån skillnad! Jag tycker det är ursvårt med färg på saker o ting. Vita eller svarta tavelramar. Och hyllor. Eller ljusa kuddar eller mörka. Vitt eller svart byrå... ja sådär håller det på o så blir det ingenting 😄 Kram

    SvaraRadera
  4. Det är det som är så roligt med inredning. Så små saker kan förändra så mycket. Det blev kanon! Helt annat uttryck, som sagt.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Verkligen superfint!
    Och så bra, då kan du byta lite när du känner för det :)
    Blev superfint på dina köksbänkar och ni har verkligen ett jättefin hem.
    Ha en fin fredag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. De där blev ju himla snyggt. Inredning är roligt! :) De finns ju massor man vill göra. Så fint du har. Din stil är underbar. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...