tisdag 25 oktober 2016

TV-rum och filmtips

Hemma hos oss finns ett rum på övervåningen...


Ett rum, eller som en stor hall. Vi kallar det för vårt TV-rum. 
Det är där uppe som vi har "Värsta TV´n"... För att citera en tvåochetthalvtåring på förskolan ;) (Hen hade det hemma nämligen, "Värsta TV´n", upplyste hen oss pedagoger om vid lunchen en dag;)

Ett rum, som det tog typ tre år att bli nöjd med, inredningsmässigt. Fick ju något infall om något "boheme-chic" tänk ett tag, men fick liksom aldrig till stilen. Vad det landade i för stil till slut, det vet jag inte men nöjd blev jag till slut i alla fall. Kanske en lite mer bohemisk känsla än övriga huset, men inte så långt ifrån resten. 

Ljuslyktorna och ljusstakarna på bordet har konstant varit med "från början".  Och minns ni... när hela bloggvärlden hade dessa Tine K ljuslyktor? ;) 

Sådana här fina papp-boxar har jag fått lite "dille" på... de här fyndades för halva priset för ett par veckor sedan. Passade superbra  där på hyllan. 

Det är alltså här vi helst hänger när vi ser på TV eller film. För att den här soffan är mycket skönare för "soffhäng" än vad "snyggsoffan" nere i "finrummet" är. 

Tänkte ni skulle få ett par filmtips också, när vi ändå är inne på det här med TV-rum ;) 


The Dressmaker, den såg jag på planet till New York i våras. En både rolig, sorglig och dramatisk film. Jag såg den härom veckan med döttrarna också. Klart sevärd!!!


En helt annan typ av film såg vi för ett par veckor sedan, jag och Mannen i mitt liv. London has fallen. En actionrulle, som också var helt okej. 

Så... två helt olika filmtips denna tisdagskväll! 


Maria

3 kommentarer:

  1. Filmtips är superbra. Jag har inte sett någon av dessa så tack. Ja du stressen kom smygandes, sakta men säkert, så mina tänkta inköp fick vi strunta i. Jag är sååå trött nu efter 1½ timme på Gränby Centrum. Ett stopp på Max för burgare och sen var det raka vägen hem igen. Phuuu! Gillar ert Tv rum det ser skönt och avspänt ut. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så mysigt TV-rum! :)
    Tack för filmtips, den första är nog min smak skulle jag tro. Måste även se You before Me som precis kommit ut... Kommer gråta floder ju..
    Här hemma har vi också en sån, värsting en ;-)
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ååå ni har det så fint där uppe... å stort...jag längtar tills vårt tv-rum blir större....hmmm...fast jag längtar ju inte tills R flyttar så det där blev ju motsägelsefullt...haha...
    Mysigt i alla fall med alla kuddar, plädar och ljus. Kan tänka mig att det är underbart att kura i hop sig där o se en bra film.

    Å vilken helg ni hade! Jag var ju där förra året... på yasuragin...
    Ett underbart ställe...jag önskar bara att det fanns annan mat för den tilltalade inte alls...
    Nästa gång tar jag med matlåda...haha...

    Kraaaaaaaam Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...