lördag 22 oktober 2016

På väg någonstans, det shoppade från "önskelistan" och sånt jag går igång på...


Goder morgon Lördag! Och tack för alla fina ord om mig själv och den fina kavajen!!!! 


Idag drar jag på mig något helt annat. Jag tar på mig min nya praktiska jacka från Didriksons. Ja, det var ju den som jag hade shoppat från "önskelistan". Roligare än så var det inte ;) Hade kanske hellre köpt både den cognacsfärgade väskan eller stövlettterna... Fast jackan B E H Ö V D E jag bättre ;) (Och jag köpte faktiskt ett par svarta stövletter igår ;)


I alla fall... Jackan är behövlig när jag ska gå till jobbet, hänga vid ridbanan eller så... och jag valde en grön som skulle matcha mina fina och jätte praktiska kängor från Gant. 



Min kreativa hjärna går igång på saker och ting när det gäller färger och sånt... Jag behövde ju en mössa också... Plockade upp det blå, naturvita och röda från kängan tillsammans med det gröna och satte ihop ett passande broderi och snodde ihop en fleecemössa.  Syns dåligt, men det är grönt i de yttersta "duttarna" på mössan. 


Så idag packar jag ner de praktiska skorna, stoppar mössan i fickan, drar på mig jackan, hoppar i de nya stövletterna och drar iväg på något spännande och även lite "främmande". På schemat står yoga, promenad, spa och umgänge... Passar nog mig bra efter en veckas krasslighet och en natt med för dålig sömn... 


Got to go! "Upprop" någonstans i Stockholmstrakten kl 9:00... ;)


Maria

9 kommentarer:

  1. jag vet ju vart du ska och guuud vad jag är avundsjuk. Ha det så himla mysigt nu. Just det mössan är jättefin på dig. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jamen den där var ju också fin. Väskan kan du köpa sen ;-) Tänk om man kunde sno ihop nåt bara så där. Herregud, skulle jag göra ett försök så skulle jag sno ihop mig själv tillsammans med både tyg och tråd tror jag!

    Och kängorna då, så coola!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Vad fin du är och vad duktig du är på att "sno" ihop saker. Blev jackan inhandlad i Grundsund :-)?! Ha en mysig dag! Kram!

    SvaraRadera
  4. Jättefin outfit, och skönt när jackan går ner lite längre. Kängorna vore nåt till döttrarna, kanske.. Ha det riktigt gott på ditt "spa"!!
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  5. Vilken snygg höstoutfit! Man kan ju säga att du har fingertoppskänsla för att sätta ihop saker. Ha det så mysigt på vad det nu är ni ska göra.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Vad spännande! Så duktig du är på att sno ihop saker! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Mössan blev jättesnygg. Hoppas du har haft en härlig lördag och att dagen idag blir lika bra. Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Du är ju supersnygg !
    Önskar dig en fin kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...