fredag 21 oktober 2016

Ledig Fredag med finaste kavajen, made by Mellantjejen

Hallå Fredag!


Efter några krassliga hemmadagar så känns det mycket bättre att säga att det är en ledig fredag! (Även om jag kanske inte är helt topphundra än, men fredagsfeeling kan säkert hjälpa mig mot toppen;

Jag har några ärenden att uträtta nu på förmiddagen, så det får bli en shoppingsväng när jag skjutsat Minstingen till skolan. Brukar göra det på fredagar så hon slipper ta buss eller tåg, så hennes sovmorgon blir så lång som möjligt. Snäll mamma... ;) 

Jag gillar att fredagshandla. Handla det där "gottiga" till fredagskvällen (och resten av helgen). Stå och vänta på min tur i ostdisken... sådana saker, tycker jag är mysigt en fredag. 

Känna fredagsfeelingen när man kryssar runt med kundvagnen bland andra "helghandlare". 

Och kanske känna sig lite "fredagsfin" på sin lediga dag...? Idag passar jag på att visa er min supersnygga kavaj, som Mellantjejen sytt till mig. Hon läser andra året på tillskärarakademin och till jul är hon färdig mönsterkonstruktör. Denna snygga kavaj har hon alltså sytt till mig, och hon gjorde det som ett slags "examensjobb" och den hängde minsann på vernissagen hon hade i skolan i juni. (Stolt mamma!) Tyget är ett ulltyg från Paris och även om det inte står något "tjusigt märke" i den, så är det verkligen ett kvalitetsplagg måste jag säga! Så himla snygg och välgjord är den! Och sitter ju som en smäck ;) 


Så... Ledig Fredag alltså! Med finaste kavajen på! Gott nog! 



Maria

8 kommentarer:

  1. Vilken snygg kavaj, superduktig dotter ni har! Ha en riktigt fin helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Supersnygg!!!!! Verkligen classy, vilken duktig dotter du har :)))
    Kul att ha något sådant plagg som ju betyder lite extra med :)

    Handla är inte min grej... ger mig lite smått panik och stort stresspåslag tyvärr...
    Hänger kvar sen jag var sjukskriven och då var det verkligen urjobbigt.
    Nu funkar det, men jag njuter tyvärr inte riktigt av det.
    Men klarade av det igår, så vi kan ta helg när jag kommer hem ikväll... :)
    Ha en fin helg nu!
    Vi får besök av Sofi med familj från Örebro :) (Sofis Husdrömmar)
    Kraaaaam Anna

    SvaraRadera
  3. Men ååååå...ååååå...
    Va duktig hon är å så fin du är!
    Jag slängde nyss en liknande kavaj jag sydde för ca 20 år sen...jag orkade aldrig sy i knapparna...
    Har du hört så knäppt!!
    Nu ångrar jag mig ju....:(
    Du får det ju att låta så himla mysigt att handla och vänta i ostdisken...;)
    Jag är inte heller helt hundra än...egentligen bara trött...

    Kram du fina och ha en härlig helg nu!
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Wooow vilken snygg kavaj. En riktig Maria kavaj. jag hör av mig snart på pm. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Skönt med fredag!!! Wiiiie, den är efterlängtad här med.
    Härligt med en ledig fredag med för dig :) Så skönt så...

    Vilken snygg kavaj du har... Ha det fint. Kram

    SvaraRadera
  6. Så himla snygg. Både du och kavajen! Den ser verkligen välskräddad ut. Vad duktig hon är!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Åh så fin och vacker du är. Helt ljuvlig kavaj. Kram Sofia

    SvaraRadera
  8. Wow så fin kavaj! Klart du ska vara stolt över dottern! Hon är verkligen duktig! Önskade själv jag hade en sådan kavaj.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...