onsdag 26 oktober 2016

Kökshyllan borta, tavlorna uppe och nya kuddar!

Yeeeesssss!!!!


Hyllan och de lite fåniga (tyckte jag) pryttlarna är nu puts väck! 

Istället är de nya tavlorna på plats! Två tavlor i svartvitt som i alla fall jag tycker är mera "rätt" i vårt hus. Och jag tror minsann hela familjen var enig!
Seafood... Ja, men det gillas ju stort här hemma i Villa Wiker! Fast just krabban undviker jag, för jag misstänker att det är den jag reagerat på med nässelutslag?  Men annars... skaldjur... Tokgillar! 

Jag och Mannen i mitt liv gillar ju viner också (inte bara champagne ;) så de här tavlorna är verkligen "vi" om man så säger.

Så blev det att kännas mycket rymligare på bredden där i den där delen av köket där vi har vår matplats! Och takhöjden kom fram mera!  Ja, ni ser rätt taket lutar ner mot fönstren. Detta är en del av vårt hus, som inte har övervåning ovanpå sig. Vi har ju en "utbyggd del längs hela baksidan som är i ett plan, med taket lutande nedåt mot skogen (jag och beskrivningar...;)

Jag är galet nöjd med resultatet. Och ser ni...Jag har knåpat ihop nya kuddar. Jag ville ju gärna ha lite, lite mörkt rött och lite blått till det gråa...

Om jag får lov att säga det själv... så är jag rätt nöjd med dem också. Eller ganska mycket nöjd, faktiskt. Ett mönster ganska lagom "blommigt". Jag tänker lite på Karin Larssons (Carl Larssons hustru, ni vet) alster, när jag ser detta. Eventuellt lite "gulligare", men bara lite...


Så där lagom "allmoge" som jag kan tycka är snyggt. Gissar att det är mina rötter från dalarna som gör att jag plockat in en skvätt allmoge sista tiden? Det rutiga tyget är en av Mannen i mitt livs avlagda skjortor och det grå randiga är ett tyg från IKEA. Och jag har köpt några meter av det gråa för att sy en stor duk att matcha med vid middagar. 


Ja, att ta bort hyllan var ett riktigt bar beslut, det gjorde sådan enorm skillnad! (Och jag undrar hur länge det dröjer innan hyllorna i TV-rummet också åker ner? ;) Känns som att jag tröttnat lite på hyllor med "plock" på? Det blir lite "renare" utan? Innan såg det ut så här i köket:





Eller vad säger ni? Vilket är bäst? Hyllor eller tavlor? 



Maria





9 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt och stilrent, tavlorna var supersnygga och passade verkligen in i erat kök. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. SEHR gemütlich schaut das aus,,
    und die KISSEN,,,,ein TRAUM...
    ich liebe selber gestickte KISSEN

    WÜNSCHE NOCH EINEN schönen ABEND
    bis bald die BIRGIT

    SvaraRadera
  3. Tumme upp för tavlorna!!!
    Håller med dig om att det blev bättre :)
    Men det är ju så att man vill förändra med tiden. När du satte upp hyllan var det toppen och nu ville du ha något annat :)
    Håller med på så här hemma nu... Skruvar ner saker och plockar bort... Plockade ju ner alla tavlorna från tavelväggen igår. Den var för plottrig med för många små tavlor.
    Så nu ska jag liksom börja om. Tavlor har jag redan köpt på mig några stycken, det ska bli några få fast större. Småsaker får jag krupp på just nu ;-)
    Å vad jag svammlar... ;)
    Kram på dig!
    /Anna

    SvaraRadera
  4. Blev super bra med tavlorna.
    Själv vill jag ha vin guiden.
    Men har inte hittat i en annan storlek :)

    SvaraRadera
  5. Men jisses! Hur kan det bli sån skillnad med så lite egentligen?! Det blev jättebra. En helt annan känsla där. Snyggt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Riktigt snyggt och jag gillar verkligen dina nya kuddar, för dom var supersnygga!!!
    Jag har massor av saker att sy, mest till jobbet. Men just nu är det penseln som hägrar... suck!
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  7. Tummen upp för tavlorna där på väggen, ger en betydligt renare och luftigare känsla. Sen är du en stjärna på att sy, jisses vad fint. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Vilka mysiga kuddar du sytt. Ja det blev fint med tavlorna fast det var fint innan med tycker jag. Här händer det ingenting. Har absolut ingen lust eller ork tyvärr. kanske snart när man ska börja "vinterpynta" Fniss! Ha en fin dag Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...