tisdag 18 oktober 2016

Köksfix och nya idéer

Köket har fått sig en liten uppdatering


helgen gjorde jag om lite i köket. Gjorde en liten uppdatering för hösten ;)

Jag "tog mod till mig" och klippte ner de fantastiska Mårbackapelargonerna och ställde ut dem i fönstret i förrådet. 

Det blev så otroligt ljust i fönstren, trots att det blir mörkare ute. Men mina Mårbacka hade ju växt till över en meter höga! Nådde ju högst upp i fönstret med toppen! Så de skymde en del... 

Köpte lite nya växter och plockade fram lite andra detaljer ur gömmorna. 


Kände lite för att byta gardiner och ville testa enfärgade i grått. Köpte ett par urbilliga längder och hängde upp dem. 

Blev rätt nöjd med resultatet men vill ha in lite lite mörkt rött (inte vinrött och inte tomterött, något där emellan) och lite lite blått... 



Så där som rosorna på bordet. Och kanske blir det ett par nya kuddar med något broderi i blått och rött... (Om jag hinner innan det blir dags för julens piff...;) Paisleykuddarna vände jag bara på, de har annat mönster på baksidan. Så fick dalahästkuddarna ta plats i kökssoffan igen. 




Passade på att gå loss med kameran lite. Men märker att jag borde använt stativ... Fast det tar sådan tid ;) Men bilderna blir bättre då. Så kanske jag borde lära mig lite mer inställningar, men men...


Jag har funderat på det ett tag nu... Jag vill ta ner den vita hyllan som sitter ovanför soffan. Istället vill jag ha två lite större tavlor där. Men är ju lite "petig" med vad för slags tavlor... 


De ska vara svartvita. De ska passa i ett kök. De får inte vara för "lantliga". Hyllan ska ner, för att den känns lite för lantlig för min smak, nämligen ;) Har länge funderat på att bara ta bort krokarna under med sakerna som hänger där, men den ska bort helt! 


När jag bytte de andra små vita hyllorna mot svart, gjorde det ju enorm skillnad. Men ovanför soffan vill jag ha bort hylla helt och jag har faktiskt hittat de "ultimata" tavlorna nu! Har beställt två stycken och de kommer inom några dagar.



Jag är jättenyfiken på dem och på resultatet. Men jag tror att det kommer bli bra! 

De kommer nog vara mera "rätt" i vårt kök än hyllan med pryttlarna som finns där nu...



Maria







4 kommentarer:

  1. Kul att få göra om lite. Jag håller på i vardagsrummet med mer förvaring. Måste bara byta luckorna som blev fel, irriterande.... Men men gör om och gör rätt!
    Sen vill jag fixa i köket också. Tanken är att vi ska bredda valvet in till vardagsrummet så man lätt kan duka ut där utan att det blir trångt. Sen om hundra år ska köket byggas om också... :)

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Det är så tjusigt i ditt kök! Det blir spännande att se vad det är för tavlor som ska upp!

    SvaraRadera
  3. Snyggt med de grå gardinerna! Spännande med nya tavlor. Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Vad fint du har gjort... Alltid kul att få se bilder ifrån ert hem. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...