onsdag 12 oktober 2016

Kärlek i Oktober!


Idag firar vi igen!!!


Jag nämnde ju för ett tag sedan att Oktober är min absoluta kärleksmånad! I 26 år så har det faktiskt varit så! För det var just i Oktober för 26 år sedan som jag och Mannen i mitt liv träffades och det sa nog banne mig "klick" på en gång där ;) 
Idag är det på dagen 26 år sedan och det var en fredagskväll på en pub någonstans i Dalarna, vår "hembygd", som vi träffades. Jag och min bästa kompis var där tillsammans och han som kom att bli Mannen i mitt liv råkade hamna vid samma bord som oss, tillsammans med några killkompisar, och tycke uppstod rätt snart mellan oss två...

Mycket har hänt sedan dess. Vi förlovade oss ganska snabbt och vi gifte oss några år senare. (I Oktober!) Vi har fått fyra döttrar ganska tätt och även hunnit få ett litet barnbarn. Vi har flyttat från den gamla "hembygden". Vi har renoverat ett hus och byggt två. Vi har gjort resor tillsammans både på tu man hand och hela familjen. Vi har upplevt massor av saker tillsammans. Vi har delat mycket glädje men även en del sorg genom åren. Livet har inte alltid varit en dans på rosor och det var flera år när barnen var små, som jag tog hand om dem som om jag vore ensamstående då Mannen i mitt liv veckopendlade i jobbet. Vi har varit oense om saker och säkert har vi båda känt någon gång att den andre kan dra dit pepparn växer... ;) 
Men den där kärleken, den har alltid funnits där som en trygg bas att stå på. Vi har alltid känt kärleken till varandra och tagit oss igenom motgångar, för att komma förbi ännu mer stärkta i kärleken. Ja, det är nog så att dessa 26 år faktiskt har svetsat oss samman ordentligt! Det låter kanske "klyschigt" men det är så det är! Mannen i mitt liv är verkligen min livskamrat! Han är min "käresta" och han är dessutom min absolut bästa vän. Så glad att jag träffade honom den där kvällen i Oktober för 26 år sedan... Som jag älskar honom!!! 


Så Oktober är verkligen Kärlekens månad för mig!  


Maria

5 kommentarer:

  1. Så fint du skriver Maria <3
    Stort GRATTIS till Er!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Vad fint du skriver. Härligt med kärleksmånad i oktober när de är lite ruggit ute. Då behövs de verkligen ännu mer krydda för kärleken eller hur jag ska säga :)

    SvaraRadera
  3. Ååå så fint du skriver om er kärlek!
    Det träffade rakt i mitt hjärta och jag sitter här med tårar som rinner...
    Sååå fint och jag känner igen mig i känslorna.
    Å såååååklart ska man fira....allt man kan ska man ju fira...särskilt kärleken!
    Kraaaam Katarina

    SvaraRadera
  4. Klart man ska fira kärleken. Kraaam och Grattis till ert fina liv tillsammans./ Pia

    SvaraRadera
  5. Men åh vad fint skrivet! Underbar känsla! Grattis till er!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...