fredag 28 oktober 2016

Fredag, fredag, fredag... en av de bättre ... med massor av blommor

Det är något speciellt med fredagar, alltså!


Fredag har alltid varit bästa jobbdagen, tycker jag. Sista arbetsdagen för veckan, alla är på lite bättre humör... Det där omtalade "fredagsmyset" hägrar...


Så när man kommer hem från jobbet, så finns den bara där. Fredagskänslan... Lite god men enkel mat. Känslan att ha en hel helg framför sig. Hemmet är nystädat och blommorna inhandlade...

Nej, jag vet att det inte är så för alla, men nu talar jag utifrån mig. Mitt liv. Numera har jag ju förmånen att vara ledig på fredagar och det är faktiskt så att Fredag är den bästa dagen att vara ledig på också. Jag trodde inte det för några år sedan, då trodde jag att jag var "tvungen" att jobba fredagar för att få den rätta känslan. 

Vilken vacker fredag vi fick idag, då! Solen skiner och det är tolv grader! Underbart! Jag tokgillar sådana här dagar! Jag har varit och  "myshandlat", ni vet det där som jag ju faktiskt gillar ;) Och det blev en hel del helgblommor inhandlat idag. 
Till finrummet blev det enkla liljor, i rosa. Köpte även ett nytt fräscht doftljus från WW (Wood Wick). Gillar att de sprakar så hemtrevligt när de är tända! Förutom att det doftar så gott! 

uterummet fick en lite lyxigare blandbukett. I vitt. Det är underbart ljust och fint därute nu! Solen skiner och de vackra träden i skogen bakom... Lovely! Jag tokgillar vårt uterum och det är toppen att kunna använda det året om, eftersom vi har riktigt, riktigt bra glaspartier, gjuten platta och riktigt tak. (och nu har vi spacklat in golvvärmen också och det är strax dags att beställa klinker
Till köket blev det en liknande bukett i varmt rött. Passande till den där lilla skvätten rött på kuddarna... ;) Jag som knappt gillat rött till julen för några år sedan. Men jag har verkligen fått upp ögonen för det röda och det är nog lite tack vare att jag tokgillar allt fint i rött, blått, brunt, grått.... som finns i sortimentet hos Lexington Comapny... Men det räcker absolut med en liten skvätt! Och rätt uppblandat! 

Vet ni... det är nog faktiskt en av de bättre fredagarna idag. En helt oplanerad helg ligger framför oss. Det hör inte till vanligheterna i mitt liv. Jag och Mannen i mitt liv har ju ofta något på gång ;) Men denna helg ska vi fixa lite hemma. Om det är bra väder så har vi ett projekt ute som kräver regnfritt. Så ska vi passa på att göra rent spabadet och byta vatten inför vintern. Innan det blir minusgrader.

Utemöbler ska täckas över m4ed pressening och kanske det krattas lite löv? Blir det sämre väder finns det en del inne att ta itu med också, jag lovar ;)  Men kanske det bästa av allt denna fredag det är att Lillprinsen och hans föräldrar kommer hem efter en vecka på Kreta. Och jag har minsann hört något om att de kommer förbi här, på vägen hem från Arlanda. Så jag gissar att det blir rätt fullt hemma ikväll!? Mellantjejen och hennes kärlek är nog de enda som uteblir. Och Mannen i mitt liv har beställt smörgåstårta... Ja, det blir nog fortsatt en fin fredag! 
Nu ska jag fålla det där randiga tyget så vi har en ny duk till kvällen. Sedan bär det iväg in till stan för att hämta upp minstingen och senare skjuts till stallet. 



Ja, ni ser... jag hinner ju verkligen inte jobba på fredagar! ;)


Maria




3 kommentarer:

  1. Lediga fredagar är toppen! Jag har också det och det är så skönt. Brukar städa huset när alla gått till skolan. Skönt att ha det gjort till helgen.
    Ikväll är det teateruppvisning. A har haft en uppgift i engelskan med klassen och de har fått göra pjäser som ska visas upp ikväll. I morgon kommer M hem för lov och sen praktik. Blir hemma hela vägen fram till jul så då är familjen samlad. :)

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Fredag är verkligen veckans bästa dag! Ser sååå mysigt ut hos dig...
    Önskar dig en skön helg också!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Mysigt pyssel i lugn och ro (eller kanske inte så lugnt ;-) ) på lediga fredagar så där! Så fint med snittblommor.

    Sv: haha, jag förstår att ni valt bort centraldammsugare. Jag hade absolut inte velat ha den där långa ormen liggandes framme hela tiden :-) Och jag hade problem med bloggen igår, som många andra tydligen. Under lång tid var den tydligen nere.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...