måndag 17 oktober 2016

Från den ena dagen till den andra...

Det kan svänga snabbt...

Från att ha haft hur mycket energi som helst typ, till att känna sig nästan febrig, kan steget vara kort... Nej, jag har kanske inte haft ovanligt mycket energi i helgen, men ganska bra i alla fall. Därmed inte sagt att jag hunnit gjort allt som jag hade tänkt. Eller trott att jag skulle ha hunnit...  Jag brukar vara väldigt effektiv när Mannen i mitt liv inte är hemma ;) Men det har varit stallskjutsningar och allt det andra som hör till. Dessutom så har Lillprinsen och hans mamma sovit här när pappan var ute med några vänner. Och att han är en riktig liten tidstjuv, det har jag ju märkt för länge sedan ;) 
Men, men... det är helt okej. Det är så roligt att ha dem här. De har kommit och gått hela familjen hela helgen och jag tror allt att Mannen i mitt liv blev lite "avis" när han fick höra att Lillprinsen skulle sova här och han inte var hemma och kunde gosa ;) Han skrev i ett sms att han skulle komma och hämta Lillprinsen, för han ville säkert se fjällen... ;) 
Liv och rörelse hela helgen alltså och jag har hunnit med en del i alla fall. Och när Mannen i mitt liv kom hem hjälpte han mig att återställa den där datorn jag har till min symaskin så nu fungerar den igen och är uppdaterad och allt! Tack för det! 
Men idag känner jag mig inte alls superpigg. Halsen värker ända in i huvudet och öronen. Typ... Kände mig krasslig i början av förra veckan, men så blev det bättre. För att nu vara sämre igen... Inget konstigt i och för sig när typ alla runt mig är mer eller mindre förkylda! 

Kanske en kopp varmt te kan vara till hjälp...?


Maria

5 kommentarer:

  1. Ja, det kan svänga snabbt... Bästa medicinen är vila, då blir man pigg snabbare.
    Gurgla i riktigt salat varmt vatten också, ett supertips jag fått av en läsare.
    Och så ingefärs- och citronshoten med :)
    Men jag tycker du ska vara hemma idag <3
    Kram o krya på dig!
    //Anna

    SvaraRadera
  2. Först ett stort grattis till nomineringen så himla kul. Usch ja de här förkylningstiderna är inte kul, håller alla tummar och tår att vi håller oss friska här hemma. Hoppas du känner dig bättre efter en kopp te. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Kul med nomingeringen. Grattis!!
    Hoppas du kryar på dig. Kram

    SvaraRadera
  4. Fy bubblan! Hoppas du kryar på dig fort. jag har jobbat halv dag idag.. Det känns i heeela kroppen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Hallå där..!! Ja, det stämmer, att det var oss dom hejade på. Men samma här, jag stod med ryggen till och tittade inte upp förrän de styrde ut bilen och "då" slog det mig; - Det var ju Marias P..., det måste det ha varit!! Och så var det det!! :) :) Den dagen var det så gråkallt att man stod och huttrade innan man kom i varmare kläder som låg bak i bilen. Var de nöjda med sin tripp?
    Usch, denna förbaskade förkylning, som aldrig ger sig... :( Maken var ganska risig uppe i Idre, så vi tog det så lugnt som det bara gick, och min hals kommer och går... Vi får krya på oss !
    Kram från Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...