onsdag 5 oktober 2016

En liten "crush" på snygga vaser!

Hemmet har utökats med ännu en snygg vas!


Jag måste definitivt fått en liten "crush" på snygga vaser. Kanske lite dille helt enkelt ;) 

Det började i somras med att jag köpte den välkända randiga Kählervasen "Omaggio" (som ni kan läsa om HÄR) Sedan köpte jag ju en  vas som egentligen betecknades som en burk(?) från Nittsjö Keramik, på semestern (kan ni läsa om HÄR) Och så köpte jag ju en nyhet från Kähler för några veckor sedan. Hammershøi (som ni kan läsa om HÄR) i grått.

Den nyaste vasen, som jag köpte härom dagen, är en vas i transparent glas. En hög och ståtlig sak på fot, som jag hittat på Hemtex.


Den har ersatt den tidigare höga "vasen" i rotting, som stod på det runda lilla glasbordet. Den vasen kunde man enbart ha konstväxter i, och det såg ut så här: 

Jag tyckte det blev en klar skillnad! Mycket luftigare med glasvasen och passade så bra ihop med de andra glasdetaljerna som kommit till sedan fotot med rottingvasen togs.

Tycker att den runda knoppen på kupan matchar den runda kulan på vasens fot. (och även med kulorna på lampfoten ;) Jag är så nöjd med köpet och det blev så fint att blanda Gladiolus med Liljor i vasen! Undrar vad nästa vas blir för någon? ;) 



Har ni fått någon liten "crush" på något? 
Är det något ni har dille på? ;) 



Maria







5 kommentarer:

  1. Fina vaser lyfter en vacker blomma eller bukett. jag har nog inga jättefina vaser men några favoriter finns i skåpen. Tycker ofta att de är antingen för små eller för stora. Den på fot är superfin. Kraaam pia

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, blir så full i skratt då jag idag skrev om mitt porslinsoholicbeteende ;-)
    Alla har vi våra crushes :))
    Superfin vas och håller med dig, blev väldigt "luftigt" och fint med glasvasen!
    Suss gott och hoppas det inte stormar så hos dig som det gör här...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vilken kul vas. Har inte sett nån liknande. Jättefin! Haha, visst är det kul att nörda sig så där "den runda knoppen på kupan matchar den runda kulan på vasens fot". Sånt kan jag gå igång på :-)

    Nu fattar jag vilka underlägg du menar och jaa, de är absolut från 90-talet och jaa jag gillar de fortfarande!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Så snyggt! ha en trevlig helg, kram

    SvaraRadera
  5. Snygg vas och vackra blommor! Önskar dig en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...