onsdag 19 oktober 2016

Brasmys och fem önskningar

Tokgillar vår murspis!


Snygg att se på när den inte är tänd också! Men när den Ä R tänd... "Oh, my god" vad ljuvlig den är att se på! Och att känna värmen från den, när man är frusen och krasslig... 

Helt underbart mysigt!!! Han syns inte i bild nu, men någon som också tokgillar vår spis, det är lilla vovven det. Vår Ferry, han trivs som fisken i vattnet när han får ligga i sin korg framför brasan och värma sig. 

I helgen hade jag hoppats på att rensa ur garderoben lite. (Vilket inte blev av...) Jag har alldeles på tok för mycket kläder! Nej, det är inget man kanske ska klaga på, men det är faktiskt inte bra att ha för mycket... (Det tar plats, och det blir svårare att välja, man har ändå inget som passar..typ ;)  Ändå så finns det några saker jag gärna skulle vilja fylla på min garderob med. Hade jag fyllt år nu på hösten så hade definitivt detta funnits med på min önskelista: 





Ett par snygga boots i cognacsbrunt från Tommy Hilfiger

En varm, skön vind och vattentät höst/vinterjacka i grönt från Didriksons

En snygg skjorta i blått från Gant. Paisleymönstrad... ;) 

En scarf med svart mönster, i ull från By Malene Birger

En handväska i cognagsbrunt läder från Lauren Ralph Lauren 


Dessa godbitar skulle definitivt få plats i min garderob efter rensning. Jag har verkligen gått in för att satsa mer på "hållbart" både vad gäller inredning och kläder/skor. Saker man inte tröttnar på för fort. 

En av sakerna ovan har jag faktiskt redan köpt. Någon som vill sig på en gissning om vad? 


Maria

8 kommentarer:

  1. Åhh så fina saker du önskar dig. Jag gissar på skjortan eller bootsen kanske. Brasa är guld värt. Ha det fint och krya på dig. Nu plingade till i mobilen.. från dig. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Mysigt med brasa. Jag vill också ha Malene Birger scarfsen. Får kanske lägga till den på min önskelista.

    Kram på dig.
    /Kamilla

    SvaraRadera
  3. Woooo så mysigt & snyggt ❤️ ....
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Ser att min kommentar inte kom fram... försöker igen :)
    Så himla mysig du har det där framför brasan med lille Ferry <3. Hoppas du känner dig lite bättre.
    Jättesnyggt collage, jag har paisleyskjortan från Gant ;) Vi har lite lika smak du och jag ;)
    Krya på dig min vän
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  5. Så mysigt med kamin och en sån där blir det i stugan sen. Fina kläder, alltid roligt att köpa kläder på hösten tycker jag. Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Ja det är ju så mysigt med kamin...vi har en hemma här med som vi nu eldar flitigt i!

    SvaraRadera
  7. Vi ska äntligen byta ut vår gamla insats i öppna spisen till en bättre och snyggare, sen ska det eldas...:)Finns inget goare när det sprakar från brasan!
    Jag gissar nog på Gant skjortan...?!
    Jodu, snickarna kommer om ett par veckor och ska bygga om vår källarvåning och jag ska flytta ner mitt "företag" och enbart jobba där.. Alla inblandade tycker det ska bli skönt.. ;)
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  8. Ja, jisses vad mysigt det är med brasa. Som en tavla man aldrig tröttnar att titta på!

    Japp, du har köpt cognacsväskan... eller?!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...