torsdag 22 september 2016

Veckans sista arbetsdag, städkväll och nytt i "hallen"

Veckorna går så fort!


Redan Torsdag igen, alltså! Min sista arbetsdag för veckan. Tokgillar att vara ledig på fredagar! En härlig lyx helt enkelt!

Min torsdag, får ju ett stänk fredagskänsla, om man säger så... Fast bara lite, för jag brukar ju städa på Torsdagkvällar (Ja, jag får nog ändra det där "vi brukar" till "jag brukar", för det är mest jag nuförtiden. Men jag vet att Mannen i mitt liv kommer opponera sig när han läser detta! ;) Fast han gör annat för att underlätta vardagen, om han inte städar!) och då blir det ju ingen fredagskvällskänsla direkt, om man städar!

Jag tänker fortsätta städa på Torsdagskvällar (även om jag faktiskt "tjuvstartar med några utrymmen redan på onsdagar, oftast) eftersom jag tycker det är galet härligt att ha nystädat till helgen! 

Förresten... jag har nya krukor i "hallen" eller vad vi ska kalla det där utrymmet mellan kök och vardagsrum i den öppna planlösningen. Om nu någon skulle vara intresserad av att veta att jag har det. Nya krukor alltså ;) 

Absolut inga "märkvärdigheter" men väldigt snygga, tycker jag! Passar väldigt bra där i "hallen eller vad det nu är"  och om någon vill veta, så kommer de från Blomsterlandet, som alltid har en massa galet snygga grejer! Blommorna köpte jag samtidigt. Tyckte det behövdes något lite mer fylligt än ett par överblommade trista orkidéstjälkar... ;) 

Så, strax dags att ta tag i veckans sista arbetsdag! =)


Maria 


9 kommentarer:

  1. Jag passar också på att städa på torsdagskvällen för att ha det klart inför helgen. Snygga krukor du har köpt och jag gillar dina hästar, så fina. Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Härligt att vara ledig fredag och skönt att ha gjort tråkgörat redan kvällen innan, tror minsann jag ska göra detsamma idag och sen bara njuta helg. Snygga krukor. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Vilka snygga krukor du har skaffat dig. Dom passar jättebra där :)
    Skönt med en ledig fredag. Sånt uppskattas. Sovmorgon och lite vila.
    Kanske ta tag i lite saker att göra. Jag tycker själv det är skönt att vara ledig en vardag. Kram

    SvaraRadera
  4. Så skönt att kunna vara ledig fredagar. Jag håller med om att veckan har gått rasande fort.

    SvaraRadera
  5. Jättesnygga krukor. Ska också ha städdag idag, och det blir nog mest jag men ska försöka ta hjälp av barnen. Vad skönt att vara ledig på fredagar. Ha en skön helg. Kram Annika

    SvaraRadera
  6. ååå superfina!
    Vi städade i går men min tanke är att det ska göras på torsdagar. men ska nog göra som du och börja redan på onsdagen så blir det inte så mycket på en o samma gång... Här är det också mest jag som städar...upptäckte i går att min himla man FUSKAR när han dammsuger...
    Vuxna karl!! Han lyfte inte på saker..han dammsög runt...så där som barnen gjorde då de var tonåringar och hade bråttom.....haha.... Ja han får nog göra andra saker hädanefter...;)

    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Åhh, jag längtar efter mina lediga fredagar igen, och dom kommer efter jul !! Mina torsdagsstädningar är det ingen ordning på alls längre, och jag säger mina... ;)
    Ha det gott och njut av Din lediga dag imorgon. Hos oss blir det fullt hus, av barnbarn hela helgen från fredag till söndag!
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  8. Oh....I wish.....Vilket lyx att vara ledig på fredagarna! Njut på du, det är du värd! Ha en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  9. Håller med, de krukorna var jättefina. Och ja, jag bryr mig om du köpt nya krukor :-) Särskilt när de är så där snygga.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...