torsdag 8 september 2016

Torsdag, veckans sista arbetsdag (och ett filmtips)

God morgon Torsdag!


Dagarna går så fort och veckorna med, för den delen... Redan Torsdag och det är min sista arbetsdag. Sovmorgon idag och hade tänkt ge mig ut på motionsrundan (första efter en förkylning jag dragits/dras med) men orkade helt enkelt inte utan prioriterade faktiskt att sova. Var så himla trött igår kväll,när vi kom hem från stallet, och det håller i sig än. Det har varit ett ganska högt tempo senaste månaden. Både inskolningar på jobbet och "stallinskolning". Mycket nytt. 
Men jag klagar inte, det är inte det, för jag tycker att det är trevligt. Men jag känner att man blir lite trött av det och ikväll hopppas jag att Mellantjejen hinner hem före mig och kan skjutsa till stallet. Så kan Mannen i mitt liv hämta när han kommit hem med flyget från Göteborg... Själv vill jag bara städa! Ja, ni hörde rätt! Jag vill faktiskt städa! Avskyr när det är rörigt hemma och badrummen inte känns så där tip-top! Vill att parkettgolven ska skina... Att de svarta möblerna inte ska vara grå av damm... Att speglar, glasbord, blanka bänkskivor och svarta vitvaror blänker, att kuddar är "puffade" och filtar ihopvikta... Ja, det ska vara snyggt och rent! Dessutom är det en sorts avkoppling för mig att hålla på att städa och fixa... (eller så är det så att jag vet att jag kopplar av när det är klart!? ;) Så det hoppas jag på ikväll!

Men nu till något helt annat. Ett filmtips, nämligen! (Det var hur länge sedan som helst!)



En dansk kriminalthriller med Nikolaj Lie Kaas och Fares Fares.
Detta är den tredje delen i serien om Carl Mørck och Assad, två danska poliser som hamnat på något som kallas avdelning Q. 

Denna gång kommer det en åtta år gammal flaskpost till polishuset, samtidigt som ett syskonpar som växer upp i en religiös sekt plötsligt försvinner... 

En mycket spännande film, som är värd att tipsa om! Vi hyrde den på någon av filmkanalerna. Kommer dock inte ihåg vilken. 

Filmerna baseras på böckerna om Carl Mørck och Assad, som är skrivna av Jussi Adler-Olsen. 


Frukosten avklarad, dags att göra sig iordning! 


Maria

3 kommentarer:

  1. Hejsan,
    Mitt namn är Karin Olsson. Jag vill tipsa er om Urban & I som är en tjänst för dig som är bloggare och som vill tjäna pengar på din blogg. Genom att använda vår tjänst får du inspiration till nya inlägg samtidigt som du gör din blogg mer attraktiv för dina läsare. Maila mig på karin.olsson@urbanandi.se så kan jag skicka mer information alt gå in på urbanandi.se direkt och bli medlem idag.
    Är du redan medlem? Då får du gärna tipsa dina bloggvänner om oss.
    Åldersgräns 16 år.
    Mvh, Karin

    SvaraRadera
  2. Den filmen verkar vara spännande. kanske jag laddar hem den nu när jag ska ta det lugnt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Det verkar vara en film i min smak! Tack för tipset! Jag känner igen den där känslan, när man bara vill vara hemma och städa och pyssla och fixa men man måste köra runt i bilen på diverse saker. Nu kör jag gärna barnen men ibland så...
    Ha en underbar helg! Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...