söndag 18 september 2016

Septembermood med nytt i uterummet.

Ännu en sådan där fantastisk Septemberhelg! Tack!


Vilka underbara dagar September bjuder på! Vilken härlig helg! Jag riktigt suger i mig energi! 

Jag startade min helg i fredags med att besöka Mio och shoppa med mig lite smått därifrån. Fortsatte mot Ikea för att köpa nya rottingstolar till uterummet.
Den lite nättare modellen Agen, som vi också har på porchen. Hade egentligen velat ha två till av den större modellen Byholma, men det får inte plats, det blir för trångt att komma runt då. Får nöja mig med dessa och det blev så bra att byta ut de svarta. Öppnade upp rummet lite mera. 
Så har jag ju sytt nya kuddar också... Med kurbits och dalahästar. Tyckte det kunde vara passande i vårt uterum. 
Helgen fortsatte med att svärföräldrarna kom på fredag eftermiddag. Vi åkte bort till stallet och de träffade vår häst för första gången. Sen på kvällen hade vi fredagsmys deluxe med bubbel och god mat. Alla samlade (utom den nyaste kärleken i familjen) och det blev en sådan där skön trevlig stämning. Tycker om att ha nära och kära runt mig.
Lördagen blev en dag då jag inte ens klev av vår tomt! Mellantjejen skjutsade och hämtade Minstingen på ridskolan, Mannen i mitt liv hängde med i Minstingen i "vårt stall". Jag planterade buskar på framsidan och tog mig lite tid i syrummet (och det bara jäklades om sanningen ska fram!), svärföräldrarna åkte hem på förmiddagen och det blev en lördagkväll med endast Minstingen som höll oss sällskap. 

Hon höll sig mest uppe i TV-soffan, och jag och Mannen i mitt liv delade en flaska champagne ute i badet. I en och en halv timme satt vi där i månskenet. Behöver jag säga att det var mysigt??? ;)

Idag åkte vi in till stan för att köpa lite hyllplan till uteförrådet och kollade lite på ny dammsugare (jag tror vår familj sliter ut en dammsugare varannat år!? ;) men hittade inget vi ville ha. Köpte lite vårlökar också, som ska petas ner i nya rabatten. Sen blev det stallhäng en stund på eftermiddagen. 

Så tack för ännu en sådan där ljuvlig Septemberhelg! Undrar hur nästa helg blir? ;) 



Maria

4 kommentarer:

  1. Vilka snygga kuddar. Jag letar efter tyg sen ska jag pröva att sy något jag med :)

    SvaraRadera
  2. Vilket mysigt uterum ni har! Ser verkligen inbjudande ut!
    //C

    SvaraRadera
  3. Så fina kuddar. Var hittar jag tyg med dalahästar?
    Ha en bra dag, Josefin.

    SvaraRadera
  4. Visst har September börjat bra med sol och härligt klar luft, hoppas på flera sådana helger. Det blev jättebra med de lite mindre ihop med de större stolarna. Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...