söndag 25 september 2016

Septemberlördag!

Säger det igen.. Dessa septemberhelger alltså!


Jag tokgillar hösten och speciellt helger med skön luft, sol och inget regn! Lediga dagar och naturens skiftande färger gör mig gott! 


Igår åkte vi runt och uträttade lite ärenden på dagen, njöt av en Max-lunch i solen någonstans ute på landet. Jag, Minstingen och Mannen i mitt liv. 


Sena eftermiddagen var det dags att åka till Egon i stallet.  Minstingen övningskörde dit ut och hem. Jag passade på att ta egen bil så jag kunde åka hem tidigare. 

Hem för att tända upp en massa ljus runtom i huset, sätta på musik och förbereda inför middag.

Tycker att det är så otroligt mysigt att få tända ljus hemma.
Både värmeljus, "vanliga ljus" och oljelampor. 
Det är något speciellt med höstens första mörker, tycker jag! Man vill bara mysa och mysa ;) 

Jag var lagom klar med allt, när de andra två kom hem från stallet och konstaterade att - "Vad mysigt det var här hemma då!" Yes! Det var ju precis det jag ville komma åt. Och fast det inte alls blev helt färdigstädat inann helgen, så kändes det ändå rent och fräscht.  Det lönar sig att vara "hård" och hålla undan saker under veckorna... ;)
Innan middagen som vi åt i uterummet, så satt vi vid köksön och hängde med lite rött och ost och charkisar. 


En Septemberlördag när den är som bäst!


Maria

5 kommentarer:

  1. Underbara dagar. Just att kunna mysa med tända ljus är en del av min höstlycka. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Visst är hösten mysig när dagarna blir krispiga, lite små kalla och friska.
    Men bäst av allt är alla ljus.

    Så fint det är hemma hos dig.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  3. Ljusmys är bäst! Helt klart en av fördelarna med hösten.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Gud så mysigt du fick till det. Och vad mysigt att få rå om lillprinsen också. Har haft båda mina inatt och det gick så bra. Har också börjat gilla hösten mer och mer.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Visst är det mysigt nu när man tänder ljus. Gillar det!!
    I vardagsrummet tänder jag alltid ljus när mörkret börjar komma.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...