fredag 9 september 2016

Nyaste klänningen från Stockholms Klänningsfabrik

Jag och klänningar... ;)


I lördags när jag och Mannen i mitt liv bodde på hotell på Söder, så shoppades det ju en liten härlig sak innan vi for hemåt. Ja, det var ju en klänning såklart. (Yes, jag köpte två nya klänningar på en vecka, det stämmer!

Ja, jag är galen i klänningar. De är som magneter som bara dras till mig! Har nog så många att jag nästan kan ha olika varje fredag och lördag under ett helt år... (Men bara nästan, för jag har ju rensat ur en del!) Jag kan sitta och "leta" klänningar på nätet, och det var det jag gjorde i somras, när jag hittade det här märket, som var nytt för mig. Nämligen "Stockholms Klänningsfabrik".  Klänningar helt i min smak! Kände ni till märket?

Jag hittade en butik på Söder, "Stank, Stockholm" som skulle vara återförsäljare för märket och var ju lite nyfiken på att besöka den någon gång. Och passade på nu, när vi ändå bodde på hotell i krokarna. Jag föll pladask för den här blåa paisleymönstrade (såklart) snygga saken! Mannen i mitt liv tyckte även han att den den var skitsnygg! Och när jag hade den på mig i lördags kväll här hemma, så kom det ett "woow!!!" från hans håll. Det är bra betyg, tycker jag ;) 

Jag är supernöjd med köpet, klänningen är otroligt skön att ha på sig. Men jag måste nog nämna att för nästan 1200Kr, så borde trådarna inuti vara fästade och klippta! Som sömnadskunnig och syintresserad, så är man noga med sånt när man syr själv vill jag lova! Både jag och Mellantjejen (som är "proffs" på att sy och pluggar till mönsterkonstruktör) tyckte nog att det var lite dåligt, faktiskt! Eller vad tycker ni? Nu fixar jag ju lätt trådarna själv i och för sig, men ändå... 


Jag tror att jag ska slänga ner klänningen i väskan inför trevligheterna som jag drar iväg på i eftermiddag! 



Maria



7 kommentarer:

  1. Vilken snygg klänning! Passar dig bra. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej min vän...
    Vet du? Helt sjukt för att vi känner ju bara varann genom bloggandet men härom dagen så sa en väninna till mig att hon köpt sig en ny klänning (helt galen i klänningar är även hon) och då säger jag tänk att jag känner en tjej till som är helt sjukt galen i klänningar(tänkte på dig) :) Min väninna frågar vem är det , känner jag henne? Nej sa jag det gör du inte det är en av mina bloggvänner... då säger hon, men då känner du väl henne inte.. Jo sa jag, jag tycker nog att jag gör det :)
    Sköt om dig och ha en underbar fredag och helg.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Skratt*.... Nog är du lite galen med alla klänningsköp ;) ;) ;) Men snyggt som tusan var det. Jag ska också bort på em / kväll, men jag får klä mig varmt istället... Så ingen klänning, tyvärr....
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  4. Så fin, här har 2 nya OM klänningar flyttat in :) kommer förstås att finnas fina klänningar i min webshop ;) kramis

    SvaraRadera
  5. Den var riktigt fin du! Tummen upp förstås! Kram

    SvaraRadera
  6. Snygg! Har en likadan, min femte från Stockholms klänningfabrik.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...