fredag 23 september 2016

Nu är det fredagsmyyys.... hoppas inte föräldrarna stör... ;)

Ja, men visst är det fredag! 

Hemmet är nystädat... Eh, nja inte riktigt hela, men en del. Jag hann ju aldrig påbörja någon städning i onsdags, eftersom det var föräldramöte på jobbet. Och igår... 


Ja men då var ju Lillprinsen och hans mamma på besök medan pappan tränade fotboll. Så när jag väl kom hem (försenad) från jobbet då fanns det ju annat än städning som lockade, om man så säger...

Den goaste lilla ungen måste man ju ge uppmärksamhet. Det går likosm inte att låta bli! Jag försökte städa lite emellanåt och prata med honom emellanåt, titta på när han plaskar ner hela badrummet och tjuter av lycka! Helt plötsligt ät klockan "sent". Jag börjar fundera på om han är en liten tidstjuv på riktigt, om han vrider fram alla klockorna? Tiden swischar ju iväg när han är här och man ska städa en kväll... ;) 
Nåväl, han är mer än värd den tiden, och jag gick upp tidigt idag och städade lite av det som inte blev gjort igår. Resten, det kommer garanterat finnas kvar! För idag står ingen städning på schemat. Jag ska snart åka in till stan och plocka upp den där lilla "tidstjuven". Han ska hänga med mormor hela dagen idag när hans föräldrar jobbar och pluggar och förhoppningsvis litar på mormor och inte smsar och stör ;) 


Så nog blir det fredagsmys allt, även om det inte är helstädat ;)



Maria

6 kommentarer:

  1. Åhh en så go unge. Mormor verkar ha fullt upp. Härligt! ja fredagsmys var det ja. Ska väl försöka få till lite stämning här jag med. Tycker det är en sån himla fin höst. Får ut och njuta av trädgården idag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag du kommer att få. Så söt han är, er Lillprins! Ha en fin helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot att eventuellt få en sån där liten guldklimp att pyssla om i framtiden!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Så härligt med fredag:) Extra roligt att du skriver att ni brukar bubbla och spaa på fredagar, just precis ett SPA-bad är vi på jakt efter jag och maken, till nästa sommar/höst! För att precis som ni kunna njuta av ett gott glas bubbel eller vin i den där baljan:)
    Sötnos till barnbarn har du också, livets efterätt sägs det! Får väl vänta nåt år eller så, dottern fyller 20 i år och inte där riktigt ännu och sonen som är 17 får minsann hålla sig ett bra tag:)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch det blev ju fel signatur....

      Radera
  5. Jag förstår om du inte ville städa när du har en sådan sötnos till barn barn att umgås med. Trevlig helg :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...