lördag 24 september 2016

Mormorsmys och champagnebad!

Igår "fredags-myste" jag som 100% mormor hela dagen.

Hämtade upp Lillprinsen hemma på hans gata i stan, igår morse. Vi tog en sväng upp på morfars kontor för lite frukostgröt och kaffe.


Lillprinsen utforskade lokalerna och hälsade på alla "gubbarna" på morfars jobb. Han var nog lite sugen på att "fixa lite" med ritningar och annat som finns där ;) 


Sedan tog vi en runda inne på stora leksaksaffären och beundrade alla färggranna saker som såg så spännande ut. Så klart kunde mormor inte låta bli att köpa något skojigt... Ja, till mitt försvar så säger jag att så länge jag skämmer bort honom med min uppmärksamhet och tid, så länge kan jag få skämma bort honom materiellt också. Åtminstone så länge han inte begriper det ;) 


Sen fick lillprinsen hänga med till djuraffären för att köpa hundmat och hö till kaninen. Innan vi besökte mataffären för att handla "fredagsgott", så hann vi med ett besök i den relativt nyöppnade skoaffären också för att kika lite på utbudet där. 


När man är med mormor så får man hänga med på det mesta ;) 

Det är skönt att det finns snabbmat för både stora och små. För det tar lite tid när man kommer hem och ska packa upp varor och har hund som ska rastas och så ska man passa lillprinsen här hemma i ett hem som kanske inte är lika barnanpassat som när våra egna barn var små... 



Mycket mys och lek blir det förstås! 

Så hann vi med en sväng ut på landet till stallet också, när vi skjutsade Minstingen, innan lillprinsens föräldrar kom från jobb och skola för att hämta honom. 


Det är bara så himla mysigt att få rå om honom en hel dag. Men jag måste erkänna att man blir lite trött också. Jag som fick våra fyra barn mellan 21-27 års ålder kan inte fatta hur folk i min ålder faktiskt orkar ha så små barn själva? Tycker jag passar på honom hela, hela tiden och är orolig att han ska slå sig när han reser sig upp här och där. Eller så är det bara det att jag inte känner honom lika bra som jag kände mina barn, som jag hade på heltid? Då kände jag mig betydligt mer avslappnad. Men det är nog stor skillnad på att vara mamma och mormor kanske? ;) Återigen...var sak har sin tid... ;) 


I alla fall så var det rätt skönt att ta ett spa-bad med Mannen i mitt liv på kvällen. Inga barn som ska läggas och passas på, bara få vara sig själv ;) Gå ut i mörkret och hälla upp en "liten stänkare" att värma sig med i kylan innan man glider ner i det 39:gradiga vattnet. Slänga det lilla engångsglaset över axeln, sjunka ner och njuta av champagnen tillsammans med bästa sällskapet! 

Halvligga där i vattnet och prata om allt möjligt, känna hur bra man har det som har så mycket att glädjas över. Kort och gott, njuta av livet! 


Härligt att starta fredagen med mormorsmys och avsluta med champagnebad! 


Maria

6 kommentarer:

  1. Men han är ju för söt, förstår att du är helt såld. Sen att avsluta dagen på det sättet är ju inte helt fel det heller. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Härlig dag! Tror inte det där med orken har med ålder alls att göra utan mer situationen man är i. Vi har vänner som fick barn sent i livet - man betraktar dem nu då de har tweenies och tänker wow hur orkar de, men det är ju mest för man redan passerat det stadiet 😀 och har nya faser i livet. Kram!

    SvaraRadera
  3. Såååå himla mysigt!
    Bara att suga in allt det gottaste av det ju :-)
    Kraaam Anna

    SvaraRadera
  4. Alltså så söt <3 vilken mysig fredag kramis Diana

    SvaraRadera
  5. Kan tänka mig det är lite annorlunda med egna barn och barnbarn, på det viset.

    Men du, "...nyöppnad skoaffär...". Nu blir jag ju nyfiken! Berätta mera ;-) Ska till Uppsala på fredag...

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Åååå,vilka mysiga bilder på ditt barnbarn. Älskar bilden när han ska äta. Gullig så! :)

    Vad mysigt med champange bad :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...