söndag 11 september 2016

Ljuvliga Septemberhelg!

Såna här helger alltså... 

Vill bara ha fler av såna här helger! Helger i September som man kan lagra i minnet om man nu skulle komma på att det är trist med höst...
Jag gillar hösten. Allra helst September och Oktober, och är det såna här helger som denna, då kan man ju nästan säga att det är sommar! Brittsommar? Sådär alldeles lagom varmt med 22 grader och sol... 

Inte bara vädret som får mig att må bra. Helgen inleddes på bästa sätt med att jag mötte upp Mellantjejen på Stockholms central, efter hennes skoldag. Det var hennes tur att få ett dygn med "Mor- och -dotter-tid" i huvudstaden. Vi startade med ett glas champagne uppe i vinbaren på NK. Mamma måste ju visa sina favoritställen ;) 

På kvällen blev det middag och efter en natt på hotell,så laddade vi med hotellfrukost för att orka shoppa! Eftersom det var dotterns dag, så var det mest dotterns favoritbutiker vi besökte. Såklart! 
Vi fick ett jättetrevligt dygn på tu man hand och pratade om saker och ting, bara vi två. Det är ju så mysigt att kunna skämma bort barnen ett och ett i taget på det här viset. 
Vi skildes åt på Lördag eftermiddag. Jag åkte hem och hon åkte vidare inom Stockholm till en kär person. Mannen i mitt liv hämtade upp mig en halvtimme senare hemma på vår station. När jag kom hem åkte "lördag-på-stan-kläderna" av och stallkläderna på. Så bar det iväg ut på landet. Tvära kast mellan storstad och lantliv! 

Jag, Mannen i mitt liv och vovven stod och kände den svaga vinden och beundrade utsikten då dottern red ute på fälten. Så otroligt vackert! Stod där och njöt av tystnaden och lugnet, precis som jag njöt utav storstadspulsen bara några timmar tidigare. Tänkte att jag är lyckligt lottad som får ta del av båda. Konstaterar än en gång att det bor både en lantis och en storstadstjej inom mig. Kan inte välja, och behöver inte välja.

Lördag kväll blir en lugn hemmakväll med finklänningen på, god middag och skön musik med bästa sällskap i uterummet. Det älskade uterummet. Så glad att vi har det! Så glad för så mycket! Tankarna om att jag är glad för så mycket, fortsätter söndag morgon. 

Startar min söndagmorgon med en stunds mindfulness innan frukost, och vid frukosten så konstaterar Mannen i mitt liv att det idag är 15 år sedan "11:e september". Man behöver inte nämna mer än "11:e september" för att de flesta ska förstå vad man menar. -"Herregud" blir min spontana känsla. 15 år sedan... Redan? Vart har tiden tagit vägen? Tyckte inte alls det var länge sedan som vi pratade om att det gått tio år... och nu har det gått fem till! 15 år!!??? Minns ju den där eftermiddagen som om det vore förra veckan, nästan. Och tänker en stund på vad fruktansvärt det var, vilken grej, man kan inte förstå... Känner den där glädjen över allt jag har här i mitt liv. 


Efter frukost åker jag och Minstingen och fixar några ärenden. Efter lunch skjutsar jag henne till stallet. Lämnar av henne där och åker hem. Stoppar i en maskin tvätt, sätter mig ute en stund och njuter av en kopp kaffe och en modetidning. Tycker att jag har det alldeles förträffligt i min ensamhet (Mannen i mitt liv bogserar på flygklubben, Mellantjejen kvar i Stockholm, äldsta dottern såg jag att hon tog bussen in till stan) tillsammans med vovven. 



Tänker att jag vill ha fler av såna här helger. Ljuvliga helger i September... 


Maria




2 kommentarer:

  1. Hej vännen. Vilken underbar helg, du har fått lite av allt det fina i ert liv. Vi har haft en lördag på tu man hand, vi var också på stan jag och D, åt jättegod mat på hotell Avalon. Nu ska vi snart på kalas. Njut av ditt härliga uterum och av den fina kvällen.
    Stor kram från Maria

    SvaraRadera
  2. Underbara helg... Den bjöd på massor av sol och härligheter här :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...