torsdag 15 september 2016

Kähler Hammershøi i vårt "finrum"

Ser ni den?


Ser ni min nya fina vas som står där på bordet? Ja, det gör ni säkert ;)


Fast det är ju inte säkert att ni tycker den är lika snygg som jag tycker, förstås! ;) 


Jag gillar den jättemycket! Föll för den på en gång när jag såg den för första gången någon gång i somras, tror jag? 

Såg framför mig hur den gråa Kählervasen skulle passa in i vårt 
s.k "finrum". 

Jag hade ju kunnat önskat mig en i julklapp. Men varför vänta så länge? Jag köpte en till mig själv i lördags, när jag och Mellantjejen "gjorde huvudstaden". 

Tycker den är så snygg, den där "Hammershøi"! Den här modellen är 20 cm, och alltså den gråa. Den drar lite åt gråblå, tycker jag. Passar perfekt hemma hos oss. Passade på att köpa med lite snittisar från Hötorget, innan jag åkte hem. 

Vasen är ännu en detalj som är lite mer "hållbar". Har ju gått in för att inte ändra om så mycket, utan att skapa något mer  bestående. Är så nöjd med vår nya soffgrupp och det maffiga vitrinskåpet som vi "unnade" oss i julklapp, jag och Mannen i mitt liv. 

Ser ni vovven också, som spanar på sin boll ;) Han är så duktig och  ligger inte i de nya sofforna. Han fick ligga i den gamla, men lärde sig snabbt att den nya är inte okej att ligga i ;) Han får gärna ligga i TV-soffan uppe!


Det här rummet är mer vårt "finrum", eftersom vi har vårt TV-rum uppe, med en mera "liggvänlig" soffa för både hundar och människor där uppe. Och den största TV´n sitter också där ;)



Som ni ser, så vill vovven gärna vara med och vara i vägen, när man fotar ;) Vill att man ska kasta hans boll! 


Hur som helst, vasen är alltså på plats och jag är bara så nöjd! 



Men det är dags för nya blommor till helgen! De här har börjat sloka, bilderna är några dagar gamla ;)



Maria 


12 kommentarer:

  1. Åh vilket snyggt finrum ni har! Du har verkligen stil och känsla, när du inreder!
    Hälsningar Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, men tack snälla för de orden! De värmer!
      /Maria

      Radera
  2. Jättefin vas! Den ser lite antik ut på något vis, klassisk och stilren. passar så bra där hos dig. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jodå, jag tycker den är lika fin som du! Jag såg den live på Illums Bolighus när jag var där senast. Jag och Ulrica stod och flämtade framför just den ;-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Åååå,men wow... En sådan vill jag med ha... Avis ;) :)

    SvaraRadera
  5. Ursnygg! Passar perfekt i finrummet. Bra den har lite blågrått i tonen. Det är en fin färg,

    SvaraRadera
  6. Passar perfect i erat finrum. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Stiligt! Vill se mer av ert fina hem!
    //C.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad roligt att du gillar det!
      /Maria

      Radera
  8. It is good to see posts that give truly quality information. Your tips are extremely valuable. Thanks a lot for writing this post.Thanks a lot for sharing. Keep blogging.

    SvaraRadera
  9. Ja, den vasen är så vacker! Vart kommer det svarta skåpet ifrån?
    Kram, Katrin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är vasen vacker! =) Vitrinskåpet kommer från Newport, NK.
      Kram/Maria

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...