måndag 5 september 2016

En helt vanlig vardag i "Wikers liv"

Pustar ut så här på sena måndagskvällen...


Lång jobbdag, slutar sent. Skyndar mig hem för att skjutsa Minstingen till banken. "Slipper" skjutsa till banken, för Mannen i mitt liv har hunnit hem före och de är på väg. 
Hade bett en av döttrarna att göra maten för att allt ska gå så snabbt och smidigt som möjligt. När jag kliver in genom dörren hörs ett - "Mamma, det finns varken makaroner eller spagetti, ju...". Okej. Så istället för att skjutsa till banken får jag åka till Närlivs och köpa makaroner. (Har ju ändå ett paket och hämta, så slår två flugor i en smäll, liksom
Efter maten tänker jag köra Minstingen till stallet, lämna av där och åka hem för att ta itu med strykhögen. Har lite tur för Mellantjejen erbjuder sig att skjutsa. Bra, tänker jag för då kan jag städa kylen innan jag stryker.
Städar kylen. Rensar ur gamla burkar och annat. Sköljer ur, fyller kassar. Åker till återvinningsstationen och slänger 50-talet glasburkar/flaskor och säkert lika mycket pappers-och plastförpackningar. Ja, allt kommer ju inte från kylskåpsrensningen, det har byggts på under ett par veckor. 
Gör rent efter mig i köket. Ser att tvättmaskinen gått klart. Hänger upp och stoppar i tumlaren. Klockan blir 21, jag kommer på att jag måste vattna växter som jag köpte i helgen. Ut och vattna. Det blir ingen strykning ikväll... Skönt, då behöver jag inte fundera över om jag blir sysslolös en annan dag... ;)


Ja, en helt vanlig vardag i något som kallas livet! "Wikers liv" helt enkelt ;) 


Maria 



6 kommentarer:

  1. Hehe, känner igen det där. Såna där kvällar är både sköna och jobbiga, tycker jag. Skönt att få saker gjorda samtidigt som det är jobbigt eftersom det är lätt att bli så uppspeedad att det är svårt att sova sen.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Skratt*.... Ja, du Maria! Jag tror minsann att nästan alla dina läsare känner igen sig. Så himla vardagligt och det är ju det som är livet liksom! På min "lediga" dag så fick jag till en träningsrunda på morgonen, sen blev det tapetsering i ett sovrum som äldsta dottern ska flytta upp till. Men vilken tiiiiiid det tar.... Blev inte klar förrän sent på eftermiddagen, nästan kvällen... Så gick den lediga dagen!!!
    Nu önskar jag Dig en fin tisdag istället!
    Kram från Kate

    SvaraRadera
  3. Full upp minsann :) så var det i söndags för mig men nu njuter jag i Göteborg och jobbar :)kramis

    SvaraRadera
  4. Livet helt enkelt!!
    Här hemma är det vabb så lite lugnare med vardag är det.

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Ja jisses inte konstigt att dagarna och veckorna försvinner snabbt. Hua vilken hemsk upplevelse ni var med om, brand är förfärligt på alla sätt. Drömmer fortfarande mardrömmar och vaknar ofta av att jag tycker det luktar rök. Sen är det allt efteråt med försäkringsbolag, saneringsfirma och byggföretag, känner mig som värsta arbetsledaren.... Men det kommer att bli bra, som tur är. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Tänk vissa kvällar får man hur mycket som helst gjort o ibland inget :) Jag gör av någon anledning bäst grejor när jag inte planerat utan det bara sker.... Toppen underbart fint badrum skulle jag säga med! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...