tisdag 27 september 2016

Det måste vara hösten...?!!

Oh la la... Har ni också höstkänslor?


Vårkänslor, brukar man ofta prata om. Men jag pratar nog hellre om hästkänslor, jag! Jag har påtalat det flera gånger nu. Det där med att jag gillar hösten. Vissa dagar till och med tokgillar jag hösten! 

Hösten gör något med mitt sinne... Det måste vara hösten som får mig att vilja flytta ut på landet, skaffa "gård" med uthus... Blicka ut över åkrarna, njuta av naturens alla färger. Känna den friska luften smeka ansiktet i den vackra höstsolen... (Det är ju tur att vi skaffat Egon, så jag får en dos lantluft!)

Det måste vara hösten som gör att jag blir lite extra kär i Mannen i mitt liv (Eller det ÄR hösten, det vet jag. Varför, det ska jag berätta en annan gång, när vi kommer in i Oktober som är min absoluta kärleksmånad!) Det måste definitivt vara hösten som får mig att baka en äppelpaj, eller åtminstone smörsteka äpplen med vaniljsås... Jag som egentligen inte prioriterar att baka...


Det måste vara hösten som gör att jag MÅSTE köpa det senaste numret av favoritmagasinet pronto samma dag som det kommer ut i butiken. Min lust att hemmafixa och hemmamysa, är aldrig så stor som på just hösten... (Passande att tidningen har en häst på omslaget ;)Helst vill jag sitta på porchen och njuta av en kopp thé och bara låta mig inspireras...  Och det måste vara hösten som gör att jag där i butiken, när jag köper en förpackning med dill, får en nästan akut längtan till havet och klippor i höstsolen. Längtar efter hummer och skaldjur... (Och snart får jag känna havsluften igen!!!)


Ja, det måste vara höstkänslor helt klart, som gör mig lite galen och "sprittig" i kroppen!



Maria


7 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg, jag blir glad 😃. Jag tror också jag gillar hösten mer och mer. Så vackra färger, tänkte på det när jag gick i skogen i morse.
    Blir ju lite nyfiken när du skriver om att andas havsluft, vilket hav då 😉? Jag ska andas Heestrandsluft till helgen, och D ska på konferens i Marstrand.
    Kram på dig vännen
    Tack för mailet ❤️

    SvaraRadera
  2. Det låter ju nästan för bra för att vara sant. Kommer från en höstdeppare så klart. Fast visst är hösten lite härlig on bara min hjärna kunde fatta det också. Glad blev jag av ditt inlägg idag. / Pia

    SvaraRadera
  3. Men hösten är ju underbar med alla färger och nu har det varit så fint väder. Stort gilla på det. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Har också börjat att älska hösten mer och mer, den är verkligen vacker.
    Åh så härligt med havsluft igen, det längtar jag också till.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Mycket höstkänslor i luften allt :D

    SvaraRadera
  6. Hehe, tänk så olika det är. Jag går i ide på hösten och varken vill eller orkar nånting. Måste verkligen kämpa för att hitta på roliga saker.

    Sv: Ja, Bredsand ligger vid vattnet i Enköping. Det är där vi bor :-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Håller med dig, hösten är underbar!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...