fredag 30 september 2016

Bye, bye September...

Då har vi kommit till sista dagen i September...

September tillhör en av mina favoritmånader och i år har vi ju haft en fantastisk Septembermånad! Vilket väder! Vilken skön värme, vilka soliga dagar! Se naturens färger skifta från grönt till gult, orange, rött, brunt... Som ett färgsprakande fyrverkeri innan naturen så småningom går i vila...

Alla regnfria dagar vi haft på jobbet, sluppit hålla på med alla barnens blöta och leriga galonkläder som så lätt tokar ut våra händer, när luften blir torrare. Att jag klarat att stå mot alla förkylningsbaciller som bokstavligt talat passerat mitt ansikte ett flertal gånger...

Alla eftermiddagar/kvällar som jag suttit ute vid ridbanan och njutit av solen och att se dottern göra framsteg med Egon. Se hennes lycka och glädje, ta del av allt hästsnack som jag mer och mer börjar förstå vad det handlar om. Och vet ni... att introducera en häst i ett nytt stall, ta honom från sitt trygga stall och flytta honom 50 mil, placera honom med 11 andra hästar som han inte känner... det är typ samma som att introducera några nya barn i en grupp på förskolan, man får ta det steg för steg, lyssna in och skapa trygghet och förtroende. Typ samma... jag förstår åtminstone "pedagogiken" ;) 

Så alla dessa Septemberhelger! Lediga dagar och hotellvistelser med både Mannen i mitt liv och Mellantjejen. "Häng" ute på Fjäderholmarna... Ja kan man klaga på denna månad, September? Nej, jag tycker inte det. Inte jag för min del i alla fall! Sen finns det andra som har andra upplevelser, det vet jag mycket väl... 




Så för att toppa denna månad så här sista dagen, så kommer Mannen i mitt liv hem tidigare från jobbet och vi ska iväg på lite 
"Tu man hand mys"



Maria


6 kommentarer:

  1. Härligt och mysigt. jag gillar också hösten när den är så här fin. Klar skön luft och alla fina färger. Vad ska ni hitta på nu för spännande? Ha det så mysigt i alla fall. Jag minns inte det barnprogrammet med dirren så bra är ju liiite äldre än er. Tack för att du peppar mig ändå. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Verkligen verkligen en härlig september!

    Ha en mysig kväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Ja, det har verkligen varit en magisk månad! Verkligen sommarbonus :)
    Här blåser et förfärligt än, så jag håller mig inne en stund till så kanske jag tar en prommis i em.
    Varit själv igår kväll och inatt då mor o far tagit hand om lilla skatt, så jag slapp gå upp tidigt och köra henne till skolan.
    Guld värt när maken är på tjänsteresa over there :)
    Ha en härlig fredag fina du!
    Kraaam Anna

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder, vilken magisk september kram Diana

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig, September har varit en underbar månad. Hoppas din lediga fredag är skön. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Nä, man kan verkligen inte klaga på vädret som visat sig från sin bästa sida.
    Kan förstå att det är skönt att slippa galonisarna så länge som möjligt! Den tiden kommer....

    Kul att det går bra med hästen. M skickar hästannonser till mig lite då och då. Hon är sugen på häst igen. Men vi får nog ta körkortet först som hon håller på med för fullt.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...