måndag 12 september 2016

Augusti månads inlägg


Dags att summera "månadens inlägg" från Augusti.

Hade jag varit riktigt snabb och gjort det någon av de första dagarna  i September då hade det blivit Detta inlägg, om att vara mormor som snabbt drog väldigt många besökare till sig. 

Men ett par dagar senare, den allra sista augusti, gjorde jag inlägget om vårt stora badrum... och det tog rekordet bland Augusti-inläggen. 


Jag märkte att det blev lite diskussion bland kommentarerna. Någon tyckte att jag måste ha inspirerats från Katarina med "Sallys hus" och visst är det hon som gett mig idén till att det blev just den där vägghängda kranen som vi har. Det är ju det som är så kul i bloggvärlden, att man kan inspirera varandra, genom att visa upp saker och ting ;)  Att det blev en vägghängd föll sig naturligt då vi hade lagt en balk på golvet, och väggen byggdes liksom ut typ en dm. Perfekt för att passa på att sätta en kran "i väggen", som ju är SÅ snyggt! 
Den andra saken som är lika (för det är faktiskt bara två saker ;), det är stenskivorna och där har jag däremot inte inspirerats av "Sallys hus". Det är samma stenbänkar som vi har i alla våra fönsterbänkar och har haft sedan vi byggde för 4-5 år sedan. Och eftersom jag länge velat ha inbyggt handfat (var även inne på att sätta ett handfat uppepå istället, men var så svårt att få till med rätt höjd på skåpen) i sten, så blev det ju lika. Att vi satte sten som stänkskydd är bara för att det var snyggare än att ha plattor ;)  (En inte alltför ovanlig lösning i badrumsmiljöer)

För övrigt tycker inte jag att våra badrum är speciellt lika. Vi har varken lika golv, dusch, badkar, väggar eller ens samma färg på snickerierna. Men jag håller med, Katarinas badrum är också väääldigt snyggt! =) 


Så vårt badrum, det slog att vara mormor. Men att vara mormor kom god tvåa ;) 



Maria

5 kommentarer:

  1. Kul!!
    Fast även om statistiken säger det så är ju ändå mormor-grejen det bästa >3
    Men ni har verkligen ett underbart badrum!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vad kul med en liten koll på populära inlägg. Och badrummet är ju fantastiskt fint men att bli mormor måste vara oslagbart :) Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Nu är jag hemma och har läst ikapp..
    vilken rolig grej att du kollar statistiken...;)
    Å jag håller med Anna... inget badrum i världen kan slå känslan av att vara mormor....haha...hoppas jag....;) Han är ju en riktig liten prins den där solstrålen...
    Å du är så snygg i dina klänningar och ditt hår är ju verkligen to die for.

    Å va söt du är med badrummet...
    Jag håller med dig helt. Att inspirera och att inspireras är ju själva grejen med bloggar.
    Jag älskar att man kan få en idé här och en där...
    Jag tycker också att man kan planka rakt av om man vill....vad gör det??

    För övrigt skulle jag känna mig som hemma om jag borstade tänderna hos dig...men där går ju likheterna isär som du skriver... Ert badrum är fantastiskt och jag vet EXAKT vilken känsla du har när du kliver in där...för det är härligt med nytt o fräscht.
    Jag önskar att vi också hade fått plats med ett sånt där drömbadkar som ni har där...
    men man kan inte få allt!

    Å däckstolarna där utanför uterummet...vid teglet....
    Åååååå...ååååå... som hämtat från New England ju...mitt i prick liksom..

    Ha en fin kväll du söta lilla mormor!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt i badrummet Maria!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...