onsdag 28 september 2016

Att visa var stolen ska stå, och vilken det blir.

Den där stolen jag visade härom dagen...


Meningen är att den ska stå i hallen. Bredvid det där svarta skåpet, som jag gillar så mycket. 

Den vita gamla pinnstolen, ja den får så klart flytta på sig. Jag tycker i och för sig att den är rätt charmig och den har hängt med sedan jag flyttade hemifrån för 26 år sedan så jag tänker inte göra mig av med den. 

Men jag har ju hittat en stol som jag tror kommer passa in mycket bättre i vårt hem. Och det var ju en av stolarna jag visade härom dagen i detta inlägg. Det var lite kul att de allra flesta tyckte bäst om den undre. Eller att den undre skulle passa bäst hos oss, som Lena med bloggen Gott för själen tyckte :) 


Och visst är det den undre som vi vill ha. Som Katarina, med bloggen Sallys hus, trodde så kommer den från Bruka Design. Den kostar ca 1200 Kr och är så där "klassisk" som jag tycker att en regissörsstol ska vara! 

Den övre (som nu blev den undre i detta inlägg och tvärtom...) är IKEAs variant av regissörsstol och kostar ordinarie pris hälften av Brukas. Just nu är det rea på den och då får man den för en tredjedel av Brukas... Men ändå... tänker att jag ska ha den kvar ett tag och har ju börjat tänka mer "hållbart" så då får det bli den dyrare varianten, eftersom det är den som vi helst vill ha! 



När vi köper en så blir det den från Bruka. 
(Den som var den undre i tidigare inlägget ;)



Maria







9 kommentarer:

  1. Känner väl dig Maria.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte väl att det skulle bli den undre. Så snygg!
    Kram på dig vännen

    SvaraRadera
  3. Kul! Det kommer att bli toppen!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Den stolen kommer göra sig bra där i Er hall, och jag tyckte mest om den översta i designen!
    Ha det gott, kram från Kate

    SvaraRadera
  5. Hihi...så jag hade rätt....hihi...det brukar jag aldrig ha.....;)
    Det är alltid bättre att spara till det man helst vill ha...det blir billigast i längden eftersom man inte tröttnar lika fort...;) Å den kommer bli såååå fin där!

    Visst är skåpet York från Mio? Sååå snyygt!!
    Vi har ju det fast vitrinskåpet i matrummet.

    Ha en fin dag!
    kram Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaa det var ju inte SÅ jag menade....;)
      Jag menade mer generellt....att det är bättre att spara till ex den dyra soffan om man gärna vill ha den i stället för att köpa en billigare variant......Jag förstår att ni inte behöver spara i flera månader för att köpa just den stolen...
      hihi...kraaaaaam

      Radera
  6. Snyggt med regissörsstolar. Jag letar efter stol till min hall. Snyggt skåp också. Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Den kommer att passa perfekt där. Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Hej och tack för omtanken!
    Nu är det snart dax för mig att sussa igen, men blev ju ganska tokigt när jag sov halva dan här...

    Kommer bli jättefint med den stolen där till skåpet!
    Gillar med regissörsstolar, men vet inte vart vi skulle ha plats dock;)
    Ibland känns det som man liksom aldrig blir helt klar med ett rum för man kommer på något man vill förändra... Å håller med dig, bättre att köpa det man verkligen vill ha istället för något substitut.. :)
    Kram och natti...

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...