söndag 24 april 2016

Vilken härlig lördag! Tack för den!

Vilken bra dag det var igår! 


Sitter här i soffan och har en sådan härlig känsla inom mig. Det var en sådan där härligt bubblande trevlig lördag igår! Jag och Mannen i mitt liv åkte upp till Dalarna i fredags eftermiddag. Umgicks med svärföräldrarna, tog det bara lugnt och åt pizza. Vi sov kvar där och igår förmiddag anlände de två äldsta döttrarna, svärsonen och Lillprinsen. Det var ju dags för barndop. Min brors söta lilla barnbarn.

Barndop är ju så vackert och glädjefyllt. Prästen (för övrigt samma präst som döpte Minstingen i samma kyrka för 17 år sedan) talade så vackert om ödmjukhet och att vi alla ibland ska påminna om oss att vi är vinnare allihopa. Att av flera miljoner är det bara en som kommer fram och det resulterar i en själv ;) En tjej sjöng Niklas Strömstedts "Vart du än går". Jättefint. Så mycket glädje och lycka. Men mitt i all glädjen och lyckan så smög det sig även in lite sorg.  Det var ju i samma kyrka som vi begravde en kusin till barnen för sju år sedan, och det är klart att det gjorde sig påmint... Som sagt man ska vara ödmjuk. Och tacksam! 
Efter dop och fika, åkte vi hem igen. Vi hade en inbokad middag på restaurang senare på kvällen. Firande av min 45:årsdag. Och det blev en sådan otroligt trevlig och lyckad kväll, jag är så glad, nöjd och stolt över min familj! Vi samlades för en liten fördrink hemma i uterummet. Allihopa! Och vi fick stifta bekantskap med en ny trevlig kille också ;) Benämner inte mer än så just nu ;) Men kärlek är ju alltid roligt! Och jag blev så glad för någons skull och det liksom pirrade av lycka i mig över allt det fina jag har! På restaurangen skålade vi i bubbel och sedan åt vi så god mat, alla nöjda och glada! 
Vi hade valt byns nya restaurang, så efter 10 min med bussen var vi hemma igen strax innan 22:30. Perfekt! Jag och Mannen i mitt liv är ju lite halvgalna ibland så vi gjorde oss iordning för ett "nattbad". Det blev ju inget i fredags ;) Och det var så mysigt att sitta där ute i det varma vattnet och den kyliga nattluften och bara reflektera över hur bra vi har det. Hur lyckad kvällen blev.  Eller inte bara kvällen, utan hela dagen. Mycket familj! Vi har inte träffat mina syskon speciellt frekvent de senaste åren, och varför vet jag egentligen inte, det har bara blivit så. Men nu har vi träffats tre gånger på drygt två månader. Och det känns som att det är de här små nya livens förtjänst. Lillprinsen och hans tremänning.  (Brorsans barnbarn) Och vi har bestämt att vi ska ses lite oftare nu... 

Ja det var många känslor i omlopp och det var skönt att bara sitta ner i badet och låta "allt lägga sig". Bara känna livet i sig, typ! Känslan sitter alltså tydligt kvar än idag och det har varit en soft dag här hemma. Bara myst runt, eller mest i soffan och så hjälpt Mannen i mitt liv lite i hallen, där vi tagit bort hyllan och lampan och återställt hålen och satt upp nya våder tapet. Tavlorna kom ju i fredags förmiddag, hemlevererade av posten. Ni ska få se resultatet sedan. Jag är supernöjd, kan jag avslöja. Nu ska vi fortsätta se klart filen som vi började med tidigare idag. Tittat lite, fixat lite... så där i lagom tempo ;) 


Till sist... stort tack till er alla som på något vis gjorde min lördag så himla bra! 



Maria

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg och vilken härlig familj/släkt du har. Tänkte precis när jag läste dina ord att ni två kommer alltid hålla ihop. Här omkring oss börjar par med stora barn att skilja sig och jag tycker det är så tråkigt att de inte hittar tillbaka till varann och gör en ny vardag tillsammans, men just sådana som ni känner jag att ni kommer alltid vara tillsammans för ni gör och vårdar ert förhållande så bra. Kram till er! Helena

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar helg du har haft! Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Låter som en underbar helg som man bär med sig hela livet. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Låter som en underbar helg som man bär med sig hela livet. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott!! Har jag ju helt missat. :)

    Kul med en planerad resa att se fram emot. Man bokar långt i förväg och tycker att det är evigheter dit och vips så är man där. Hoppas ni får en toppen resa.

    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...