lördag 30 april 2016

Valborg vid havet

Sista April! Valborg...


Nog är det väl så att April månad gick väldigt fort? Det tycker nog jag i alla fall. 

Hur tänker ni fira Valborg? Eller ni kanske inte firar alls...? För mig har nog aldrig Valborg varit något jättespeciellt. När man var liten var man med föräldrarna och tittade på "majbrasa". I ungdomen blev det en extra dag att gå ut på...

När man sedan själv fick barn,blev det att titta på majbrasan med barnen. Nu för tiden så vill ju inte barnen se några brasor tillsammans med oss ;)

Jag och Mannen i mitt liv tar en heldag vid havet idag. Kan inte tänka mig något bättre sätt att disponera denna dagen på! Jag är ju ingen äkta "Upplänning" och Uppsalabo, så jag skippar både Kvalborg och Valborg inne i stan ;) Det överlåter jag med varm hand till ungdomarna ;) Fast jag vet att många tycker att Uppsala och forsränningen är ett måste på Valborg. 


Törs jag säga att jag aldrig sett forsränningen, trots mina 15 år här i trakten....? Det närmsta Uppsala och Valborg jag kommit är när jag flög över stan på Valborg för ett antal år sedan med Mannen i mitt liv ;) 

Tvärtemot många andra så hoppas jag på en lugn och skön dag. En lunch i solen, rofyllt klipphäng och middag på bästa stället...

Njuta i kvällssolen. En Valborg på tu man hand på smultronstället helt enkelt!

Som vanligt sitta och prata om både det ena och det andra. Skratta och ha roligt. 


Sjunga in våren, kanske? Definitivt skåla in våren! Trevlig Valborg till er alla, hur ni än tänker disponera dagen!



Maria

1 kommentar:

  1. Japp, egentligen måste man ju fira Sista April i Uppsala ;-) Men det blev inte så, inte ens för mig! Istället körde jag terasstvätt några timmar. Sen blev det picknick med vin och kex på en mossig sten i kvällssolen. Hur mysigt som helst! Jag gissar att ni har hur mysigt som helst också!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...