söndag 17 april 2016

På-tu-man-hand-mys!

Ett dygn på tu man hand.


Jag och Mannen i mitt liv har haft ett dygn på tu man hand i huvudstaden denna helg. Vi har beskådat körsbärsblomningen i Kungsträdgården.

Ätit "mys-lunch" med vin till... Och vi har sipprat lite bubbel, med... Strosat i några enstaka butiker.  Vi har pratat och skrattat och haft tok-trevligt! Mannen i mitt liv har upplyst mig om att jag är värdelös i biljard (Som om jag inte visste det redan?!), när vi testade bordet i hotell-lobbyn...  Och vi har shoppat till Lillprinsen (han fyllde ju hela 4 månader igår! ;).

En skojig grej som spelar när man trycker på den. Och efter ett par glas vin, så bryr sig inte en mormor och morfar om vad det står på prislappen... En haklapp, i kanske dyraste laget för att vara en haklapp... Men den var gjord i ekologisk bomull och verkade ju väldigt praktisk! Så får vi ju poäng på NK-nyckeln så klart! ;) 

Vi bodde på hotell, som vi ju brukar. Jag skojade med Mannen i mitt liv om att så mycket som vi lägger ner på hotellrum under ett år, så kan vi nog nästan skaffa en övernattningslägenhet istället ;) Men då får man ju ingen hotellfrukost, förstås...
Vi avslutade lördagen med en middag på Vapiano. I alla enkelhet. Snabbt och väldigt gott! Förresten, efter en sådan mysig lördag som vi hade så hade jag nästan kunnat nöja mig med en påse från Mc Donalds i hotellsängen ;)  


Hopppas ni också haft en toppenhelg!


Maria 

6 kommentarer:

  1. HALLÅÅÅÅÅ VINNARE! Kika in till oss! : )

    SvaraRadera
  2. Underbart med en helg i Stockholm!=)
    De där med shopping,god mat och bubbel kan man inte få för mycket av...
    Sånt behövs... UNderbart!!! Ha det fint. kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en riktigt mysig helg! Visst är det härligt att resa bort och bara ta ett par dagar så där som de kommer och strosa runt. Söt haklapp förresten!
    Önskar dig en fin vårvecka!
    Eva

    SvaraRadera
  4. Det låter som om ni har haft en riktig toppenhelg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar helg ni har haft, viktigt att ta hand om varandra ibland.
    Kram Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...