torsdag 14 april 2016

Nu har jag tagit helg!

Torsdag kväll!


Och jag har tagit helg redan! Inte för att det kanske riktigt känns så... men ändå...
Jag har checkat ut från jobbet för denna veckan, hunnit med en halvmils pw, städat och bäddat rent. Ätit sen middag. En helt vanlig torsdagskväll i Villa Wiker.

Får nästan påminna mig själv om att helt vanligt är det ju inte. Jag har ju gett mig själv några lediga fredagar under våren. Jag har tagit semester så gott som alla fredagar under april och maj. "Because I´m worth it" skulle jag nästan kunna säga.

Imorgon ska jag och lilla vovven gå en morgon promenad innan frukost. Frukosten ska jag äta i uterummet, eller kanske i vardagsrummet? Framför TV´n. Sedan tänker jag åka in till stan för en dejt med en snygg man. Äta lunch. Först ska jag besöka tygaffären.  
Handla mat ska jag också göra. Och nya snittblommor. 
Sedan låter det som att det är dags för en kopp kaffe, va? Förhoppningsvis så skiner solen, så jag kan ta den på porchen! 
Efter allt det där är vi nog framme vid fredag kväll och resten av familjen har droppat in. Då blir det fredagsmys. All in!
Med hembakt pizza (ja, i alla fall halvt hembakt med pizzakit. Ett bra påhitt!) och så klart bubbel och bubbel. Champagne och utebad! 
En ganska så färdigplanerad dag... Men det är i alla fall roliga saker! Ja, till och med att handla kan vara mysigt en fredag, när man handlar det där "lilla extra". Vi får se om jag hinner med allt, bara ;) Och så ska jag fundera på vad som ska plockas fram inför Lördagens tripp till huvudstaden. Hotellbesök väntas :) 


Har ni några planer för helgen?


Maria 



7 kommentarer:

  1. Härligt att kunna vara ledig på fredagar "baraföratt" hoppas att den blir så bra som du beskriver med massor av sol. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Så himla härligt att kunna vara ledig så!! Det är dig väl unnt :))
    Låter dessutom som att du har en fantastsik plan för fredagen och resten av helgen med!
    Vi ska på kalas då min systerdotter fyller år nästa vecka... 14 liksom, 14!
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Här har vi en till som tog helg igår :) Underbart. Blir en lugn helg, bara ta dagarna som dom kommer. Gillar jag. Kram och ha det bäst

    SvaraRadera
  4. Det låter så skönt med dina lediga fredagar. Jag jobbar ju visserligen hemifrån på fredagar och det är ju värt en hel del också. Värt mycket att slippa åka en timme i vardera riktning en fredag!

    Ha en skön dag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Vad bra att du varit snäll emot dig själv och tagit lediga fredagar. Egen tid och återhämtning är guld värt.

    Fina rosa nejlikor påminde mig om min farmor som alltid hade nejlikor och oftast de ljusrosa. Idag tänker jag plocka med mig nejlikor hem....

    Önskar dig en toppen fredag.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  6. Så skönt..: Äntligen fredag!!! Vad mysigt med pizzabak och bubbel! HA en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  7. Så härligt att få ha en heldag för sig själv ;-)
    Jag checkar också snart ut, ikväll eller ja em blir det aw

    Må så gott och ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...