fredag 15 april 2016

Min lediga fredag i bilder och en del ord.

Denna Fredag, denna ljuvliga fredag... 


Ledig dag. Många skulle nog tagit sovmorgon. Inte jag. Jag var uppe med tuppen. Drog på mig träningskläder och fick tjata och övertala en morgontrött vovve att följa med ut. Han verkade dock glad över min övertalning ;) Vi traskade en halvmil, och jag kom fram till att jag måste nog köpa ett sånt där midjebälte att fästa kopplet i. Tror det flyter på bättre då, det blir lite "ryckigt" att ha honom i ena handen. Trodde att han sinkade min tid mer än han gjorde med sina nosanden. Men det diffade bara på ca 20 sek/km... Förvånande faktiskt. 

 Påfyllning av vatten. Viktigt! 
Efter dusch så blev det frukost i uterummet. Kunde inte låta bli. Solen skiner så fint där på morgonen. 
Sedan tog jag bilen ner till samhället. Drog på lite hög volym på radion... Sånt som jag gör när jag kör själv. 
Parkerade bilen och tog pendeln in till stan. Smidigt, tar bara ca 10 min och blir billigare än att ta bil och betala parkering. (Och jag slipper leta parkering och få panik i P-husen...;)
Siktet inställt på tygaffären. Kom ut därifrån en stund senare med jeanstyg och ett rutigt tyg. Projekt till uterummet. 

Slank in på MQ och fyndade en blus. Passar perfekt till "min nya mogna stil" ni vet... ;) 

Mötte upp min dejt utanför ett av mina absoluta favorit-uteställen. Stationen. 
Min dejt steg åt sidan precis som jag skulle få honom med i bild. Spelar egentligen ingen roll, det var den snygga inredningen jag ville visa er! Tokgillar! Och det är sådan härlig atmosfär där. Nu var vi absolut först, fick stå vid repet och vänta. Men det var rätt fullt när vi gick därifrån mätta och belåtna av "dagens fisk". Vi blev allt lite sugna på en öl eller ett glas bubbel, när vi satt där. Men det får vänta till imorgon ;) 

Vi tog en vända bort till polisstationen, för att hämta ut våra nya pass, men det var sådan kö, så vi struntade i det. Jag fick en stund över tills mitt tåg skulle gå och då sprang jag på dagens fynd på Åhléns. För 120 kr fick jag en gosig overall i dun, en mössa och ett par sköna "tossor" till Lillprinsen. (Bara overallen hade kostat 399kr)Han kommer bli så gosig i höst. Jag har alltid varit rätt bra på att fynda, det behövdes liksom när de äldsta barnen var små och ekonomin ljusår från vad den är idag... Men näsa för fynd har jag tydligen kvar ;) 

Hemma från stan igen, så betade jag av inköpslistan. Lite helg-gott och vanliga "förnödenheter". Jag gillar att helg-mys-handla. Går där i mataffärerna och känner mig lite allmänt nöjd ;) Hämtade ut ett till fynd på posten, men det visar jag en annan dag. 

Gjorde ett besök i dryckesbutiken också och köpte med mig något som Mannen i mitt liv önskat till barskåpet. Nya snittblommor blev det också! Och så köpte jag ett par Mårbacka-pelargoner. Tydligen luktar pelargoner mycket? Minstingen sa direkt hon kom hem: -"Det luktar pelargoner!"

Eftermiddagskaffet, ja det tog jag faktiskt i uterummet. Just då var det lite molnigt så det kändes inte supervarmt ute på porchen. 


Mannen i mitt liv och döttrarna påbörjade pizzabaket... Thank god för pizzakit! Gott och bekvämt! 

Själv satte jag fossingarna i blöt... Är alltid noga med att fila fötterna. Oftast gör Mannen i mitt liv detta åt mig, men idag fick jag göra´t själv ;)



Fredagsdrinken blev en somrig variant... En Aperol Spritz. Och så åt vi pizza, tillsammans med Minstingen, Mellantjejen och hennes kompis. Resten av familjen skulle också dyka upp under kvällen...

Och så precis när jag tänkte sms:a och fråga vart mitt barnbarn var, så dök de upp! När vi ätit klart och börjat förbereda oss för bad. Och fast han kräks ner hela min rygg, så är han det ljuvligaste som finns, lilla Lillprinsen!

Efter en massa gos och gullande och användande av den mildaste bebisrösten så slet vi oss och gick ut till vårt fredagsmys. Badet! Champagnen hoppade vi dock över, det blev prosecco eftersom det är det vi gör Aperol Spritz på och det fanns rester kvar där ;) Efter badet pussade vi Lillprinsen god natt när han åkte hem till "sin gata i stan" och vi gjorde oss i ordning för en natts sömn. 

Ja, det var min lediga fredag. Den blev väl ungefär precis som jag planerat den ;) 



Maria


6 kommentarer:

  1. En riktigt bra fredag om jag får säga något. Här var det också en bra fredag fast på andra sätt. nu väntar helg med ved, städning och god mat kanske. ha det fint. jag ska nog skola om dom svarta petuniorna. Det blev ganska så många. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Men åh vilken härlig fredag! Stationen! Bästa stället. Säger jag som bara varit där en gång, på aw. Men de har verkligen lyckats bra att få till det bra. Så snyggt och härlig stämning.

    Ha en bra lördag! Här ska vi strax åka till gymmet.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Nice Photos Maria,happy weekende,Patricia

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig fredag på alla sätt och det kan knappast bli bättre att börja helgen på. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig dag!! Hoppas resten av helgen var mysig med. Kram

    SvaraRadera
  6. Skön start på dagen! Brukar ta en PW på helgerna tidigt när allt är lugnt o skönt.
    Resten av dagen var bra också!

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...