måndag 4 april 2016

Lördagens outfit och lite blått i resegarderoben

Min "Lördagens"...


Ja, så här var jag klädd här hemma i lördags.(Och även på påskaftonen bar jag denna outift faktiskt) Snyggt mönstrad blus och stilig pennkjol i blått.

Jag är inne i en blå period (både vad gäller kläder och inredning) och sedan en tid tillbaka försöker jag tänka lite mer "classy" och lite mindre romantiskt, som jag annars tyckt att jag fastnat lite i ;) Det där med "classy" gäller ju inredningen med, som jag berättat om tidigare. Börjar fundera på om det är någon slags mognadsfas? Mormorsfasen? Mormorskris...? Nä, då borde det väl vara tvärtom... att jag INTE vill klä mig mer moget...? 


Hur som, jag gillar den här outfiten skarpt och kjolen var en sådan där sak som jag föll pladask för. Kanske för att jag köpte en grå stickad längre pennkjol i vintras som jag är så nöjd med. Jag såg den på skyltdockan och var bara tvungen att prova. Blusen hittade jag samtidigt och där var det främst mönstret jag föll för. 

Tänker att det blir toppen med bara ben och vita converse till i sommar. Och kjolen kommer vara en bra bas-kjol, som går att matcha med t ex vit topp. Jag hade den kommande USA-resan i åtanke också när jag shoppade. Tänkte att detta är perfekta kläder att packa ner i resväskan. Strykfritt och användbart! Tänkte att jag skulle försöka "packa smart" och användbart denna resa. Det blir mycket blått... 

Blusen hittar ni HÄR och kjolen hittar ni HÄR, till riktigt bra priser!


Är ni bra på att "packa smart" när ni ska ut och resa? 



Maria

8 kommentarer:

  1. Jättesnyggt! Jag är konstant i en blå period :-). Vad mysigt att få åka till NY med sin man. Jag har alltid en tendens att packa för mycket då jag åker någonstans ;-). Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vääääldigt snyggt! Å den blusen har jag med shoppat till min garderob :)
    Packa är jag verkligen INTE bra på, tar ALLTID med mig för mycket ;-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Kanonsnyggt och väldigt användbart. Jag är nog också rätt bra på att packa. Försöker alltid maxa kombinationerna med så få plagg som möjligt.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Åh, NY missa inte alla mina NY tips från i höstas :) fin du är kram Diana

    SvaraRadera
  5. Jag har alltid älskat blått i klädväg...
    Mysiga grannbarn du har! Min son (ja den yngsta då) sa att han hette "Kungen" och är man Kung så behöver man inte ta bort sin tallrik då kan man gå direkt och leka efter middagen. Både min man och jag sa tappade hakan hahaha.. men vi sa att hemma hos oss tar Kungar också ansvar...

    Ååå vad roligt med en NY resa... och Maj är säkert en toppen månad att åka! Så kul!

    Ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Always beautiful,have a nice day Maria,
    Patricia

    SvaraRadera
  7. Snygg du är, den outfiten passar dig perfekt. Snyggt med blått. Jättefin är du i håret också:)
    Packa är svårt, vi försöker ta med oss mindre och mindre varje år, men ändå blir det för mycket, eller "fel" kläder som packas ner. Tycker jag borde lärt mig vid det här laget;)
    Er resa kommer bli fantastisk.
    Stor kram till dig
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...