fredag 29 april 2016

Fredag! Min dag!

Fredagarna har verkligen blivit "mina dagar"


Jag ångrar inte en sekund att jag där i gråaste februari, när det kändes som att bacillerna aldrig ville lämna min kropp, att jag skulle drabbas lika hårt av sjukdomar som förra vårvintern... Jag ångrar inte en sekund att jag då bestämde mig för att låta mig själv få lite "egentid". 

Då kändes det som att jag inte hann med någonting alls. Förutom att jobba ;) Min energi var inte densamma som den brukade vara. Jag bestämde mig för att försöka vara ledig på fredagar under april och maj månad. För att prova på hur det kändes att få en extra dag ledigt. En extra helgdag. Fick ok med min chef och det enklaste sättet att lösa det på var att ta ut semesterdagar. Visst det går åt ett antal, men jag känner att det är värt det! 

Jag börjar känna redan nu att det gjort skillnad. Jag har fått tillbaka min gamla vanliga energi. Är ju van att alltid orka hålla på med både det ena och det andra. Fixa och dona, tänka på alla runtom mig och försöka göra det trevligt för alla... Så mina lediga fredagar (och säkert i kombination med bättre kost och betydligt bättre regelbundenhet med motionen denna vinter/vår) har gjort nytta!

Jag känner inte alls samma stress längre, för sånt jag inte hinner. Jag har ju liksom en hel dag extra ;) Många skulle säkert springa på massage, manikyr, fransförlängning och annat "spa-igt", men jag har mest ägnat mina fredagar åt att fixa lite hemma hittills. Kommit ikapp med saker som legat efter. Jag har också shoppat och lunchat med Mannen i mitt liv. Förra veckan for vi upp till Dalarna. 

Idag skrotar jag runt här hemma och funderar på vad jag ska ha på mig morgon, när Mannen i mitt liv och jag ska åka ut i Skärgården. Om det inte regnar så blir det lite klipphäng och sedan blir det middag inomhus. Vill absolut ha klänning. Men vilken??? Har ju några att välja bland ;) Har plockat ut några favoriter som jag går och velar mellan ;) (Den som är nyfiken ser dem på min instagram:MariaWiker71).

Lagom ansträngande aktiviteter en ledig fredag, blandat med att köra någon maskin tvätt, bädda rent sängar, moppa golv, sörpla lite kaffe och lyssna på Spotify ;) Ja, det är helt okej att ha lediga fredagar och jag hoppas verkligen att jag får till det "på riktigt" från hösten, att få tillåtelse att gå ner i tid och vara ledig fredagar. Känner att det nog är bra för min hälsa (och säkert för resten av min familj med ;). 


Så jag fortsätter njuta av min fredag, med att strax åka och "helg-mys-handla" till kvällens middag och bad...  Happy Friday! 



Maria

3 kommentarer:

  1. Det låter så härligt det där! Hoppas du kan fortsätta med det!

    Ha en fortsatt fin kväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Åh! en sån lyxperiod har jag också haft med lediga fredagar!! Lite kluvet det där, fredagar är bästa dagen att vara ledig men också bästa att jobba tycker jag!

    Önskar dig en underbar Valborgshelg Maria!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...