lördag 2 april 2016

April och mars-månads inlägg

April, april...

Ja nu är det verkligen äntligen april hörrni!!! Och detta inlägg var tänkt att göras i går. På min lediga fredag. Men en ledig fredag går ju så himla fort... 
Jag har ju valt att vara ledig fredagar under våren. För att komma ikapp med mig själv och allt annat, kanske man skulle kunna säga. Och vad gjorde jag igår då? Jo, jag tog vovven med mig på en tidig morgonpromenad  och njöt av naturen och morgonsolen! Det gjorde riktigt gott! 

När vi kom tillbaka ca en timme senare så blev det frukost i uterummet. Det är det allra bästa! Jag bläddrade i ett par nya tidningar och hittade något som jag kommer önska mig i födelsedagspresent! För april är ju M I N  månad!!  Fick lite idéer om saker jag vill sy också. 

Sen drog jag igång med att städa! Känns verkligen som att städningen halkat efter hemma hos oss. Hyfsad ordning är det nog oftast, men lister och annat behövde lite närmre kontakt med dammtrasan om man så säger... Begreppet torsdagsstädning har det varit lite si och så med under lång tid. Men nu är hemmet rent och fräscht! 
Mannen i mitt liv kom hem tidigare än vanligt från jobbet, och när jag hade varit och storhandlat så satte vi oss ute i eftermiddagssolen med varsin drink ute på vår porch. 

Vi firade in april med ett glas champagne (den är så himla god den där som vi beställer från våra "vinvänner" i Nice) och en Lobster roll. Ser fram emot att få testa en Lobster roll när vi kommer till USA nästa gång! Vi tog så klart ett fredagsbad också, och började titta på den senaste BECK, men det gick sådär... Vi blev så trötta så vi avbröt och får väl kolla klart ikväll kanske.

Så var det ju det där med vilket inlägg som blev mest uppmärksammat förra månaden... 



Det blev detta från vår Stockholmsweekend då vi var och såg Niklas Strömstedt. Det är roligt att ni gillar när jag delar med mig av våra "utflykter på tu man hand". Många skriver så fina hälsningar om att vi är så bra på att göra just såna här saker, jag och Mannen i mitt liv. Och det är vi också. Vi är nog bra på att prioritera "på tu man hand tid" och har alltid varit noga att få sådan tid. När barnen var små blev det ju inte lika ofta som nu, för man vill ju inte ha barnvakt hur mycket som helst. Men det har alltid varit viktigt! Och nu är det ju lättare ;) Det är ett tips till er småbarnsföräldrar att inte glömma bort att ta er tid på tu man hand, att få prata om saker utan att bli avbrutna, sitta en hel middag utan att avbryta för olika saker m.m. 


Det är viktigt att vårda kärleken! Kom ihåg det! 


Maria

8 kommentarer:

  1. Vilken härlig fredag du hade vännen. Mysigt att mannen kom hem tidigare, ser väldans gott ut med champagne och Lobster roll. Vi har haft på tu man hand tid i trädgården i två dagar nu:)) Inte så romantiskt kanske, men skönt att få klippt träden, himmel vilken tid det tar:)
    Ha en fortsatt fin helg.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att skåla in april med god champagne. Vårda kärleken kan man aldrig göra för mycket.

    Trevlig lördagskväll.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  3. Vad bra att du tänker på att ta hand om dig själv, lika duktig som ni är att vårda ert förhållande.
    April är ju min månad också, så det skålar vi på.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Härligt det låter med en drink i vårsolen.
    Här har vi haft det riktigt skönt idag så det blev en lååång promenad :)
    Kram pia

    SvaraRadera
  5. Mmmm, så gott med allt, drink, lobster & filmkväll :) Jag har ju tisdagar som ledig dag, fördelen med det är att man inte städar och helghandlar då. Man är bara ledig - oftast!
    Ha det gott, vännen!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  6. Det gjorde ni rätt i som skålade in april med champagne! Mysigt ni har det! Kul med en weekend i Stockholm också!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Vilken mysfredag och vad bra att du har en dag i veckan för att ta hand om dig själv, mycket klokt. Att vårda kärleken är viktigt och ni gör det så himla bra. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Vad härligt med lite gott att äta och bubbel... Sånt behöver man :) Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...